    From: i...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy bankowi należy się prowizja od nieudzielonego kredytu?
    Date: Thu, 20 Dec 2007 04:06:47 -0800 (PST)

    Witam ponownie

    >Na 99% we wniosku napisałeś że regulamin dostałeś i się z nim zapoznałeś.

    Owszem jest. Jednak w regulaminie nie ma ani słowa na temat
    konsekwencji i kosztów w przypadku złożenia lub wycofania wniosku
    kredytowego.
    Wracam z banku. Złożenie wniosku i rezygnacja z niego nie nakłada na
    mnie jakichkolwiek zobowiązań.

    Moje podejrzenia okazały się słuszne.
    Po przyciśnięciu p. kierownik działu kredytów przyznała że pracownicy
    nagięli wewnętrzną procedurę - wystąpili do BGK o dopłaty co powinni
    byli uczynić po podpisaniu umowy kredytowej (Czyli de facto
    poświadczyli przed BGK nieprawdę).
    P. kierownik twierdzi że rzekomo postąpili tak na moją prośbę.

    Tą prośbą, wg niej, był sam fakt umówienia terminu podpisania umowy
    kredytowej na 10.12. (kiedy to w moim imieniu agent nieruchomości
    prosił ich o przesunięcie terminu podpsania umowy z 3.12 na 10.12)
    Pracownik założył z całą pewnością że do podpisania umowy dojdzie i
    uruchomił procedurę uzyskania dopłaty z BGK. Ze względu na wypadek
    losowy - śmierć mojego ojca do podpisania umowy nie doszło.

    Pracownicy banku zaproponowali dziś byśmy:
    - podpisali umowę kredytową
    - z mojej strony pismo w którym proszę o zaniechanie uruchomienia
    kredytu (z mojego powodu - ze względu na to, że w przewidzianym
    terminie nie dostarczyłem notarialnego aktu kupna/sprzedaży domu
    - aneksu do umowy kredytowej - unieważniającego tę umowę. W aneksie
    miałoby się również znaleźć stwierdzenie że bank rezygnuje z pobrania
    opłat należnych z tytułu podpisania umowy kredytowej.

    Jak dla mnie rozwiązanie sprawa jest mocno śmierdząca - przypuszczam
    że otworzyło by bankowi drogę do kolejnych roszczeń.

    Ja nie jestem złośliwcem ani pieniaczem, sprawy staram się załatwiać
    polubownie. Też pracuję z ludźmi, podpisałem zobowiązania o
    odpowiedzialności prawnej materialnej i karnej. Wiadomo że chcąc komuś
    pomóc czasem trzeba nagiąć procedury, które często nie przystają do
    rzeczywistości - a z ludźmi trzeba jakoś żyć i współpracować.

    Gdyby pracownicy banku od razu przedstawili mi sytuację tak jak to
    uczynili dziś myślę że wypracowalibyśmy jakiś kompromis tak by obie
    strony były wybawione z kłopotu.

    Trudno jednak mieć wyrozumiałość dla osób które nie zważając na
    sytuację w jakiej się znalazłem, bez żadnych skrupółów próbują
    przerzucić odpowiedzialność za swoje błędy na mnie.

    Zostawiłem im jedynie pismo w którym oświadczam że proszę o
    wstrzymanie procedur zmierzających do udzielenia kredytu, rezygnuję z
    podpisania umowy i proszę o unieważnienie wniosku kredytowego.

    Jak dla mnie sprawa wygląda na zamkniętą
    Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam