  • 11. Data: 2002-06-14 19:13:28
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Odmawiasz prawa umiejętności do liczenia bankowcom? To jest taka
    sama
    > chciwość jak Twoje próby omijania prowizji i wpłacanie np. pieniędzy
    > utargu na ROR a potem ich transfer na konto DG. Stąd zakaz.

    Chyba się nie zrozumieliśmy.
    Właśnie dlatego, że nie ma zakazu,
    (w takiej formie, jak myślisz
    - najlepiej wyjaśnił to KK na pbb)
    bank uznał, że jest "omijany".
    Nikomu nie odmawiam prawa do liczenia.
    Miał prawo wpłacać na ROR, to wpłacał.
    Bank widział, że traci prowizje, to mu zakazał.
    Efekt: będzie wpłacał w innym banku.
    Bank stracił klienta.
    I kto to umie lepiej liczyć? ;-)

    Pzdr
    CEZ

    PS
    Cywilizowane banki potrafią dogadać, się
    z takim klientem. Spotkałem się już kilka razy z takimi
    odbiegającymi od standardu umowami:
    np: przelewy za darmo - nie masz odsetek
    albo wpłata bez prowizji - przelewy po 5 zł :-)

  • 12. Data: 2002-06-15 16:18:23
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Wed, 12 Jun 2002 20:07:03 +0200, Andrzej wrote:
> [...]
    >wpłacał bezpłatnie gotówkę i przelewał na konto firmowe bez prowizji.[..]
    >któregoś pięknego dnia ODMÓWIŁA wykonania przelewy z ROR na konto firmowe.
    >[...] Efekt tego pisma był zaskakujący: brat dostał pismo
    >iż ze względu na fakt iż prowadzi działalność gospodarczą z rachunku
    >osobistego ROR zrywają z nim umowę o prowadzenie rachunków: firmowego i osobistego.
    >Fakty:
    >Wszystkie płatności, faktury oraz zobowiązania brat wykonywał z rachunku
    >firmowego.
    >Z rachunku osobistego ROR dokonywał jedynie przelewy na rachunek firmowy.

    Ale wplywy gotowkowe firmy przechodzily jednak przez ror osobisty ..

    >Moim zdaniem bank nie miał prawa odmówić wykonywania przelewów z rachunku
    >osobistego na firmowy

    Dlatego koniec koncow zerwal umowe, zeby nie musiec odmawiac :-)

    >Twierdzę tak na podstawie własnego doświadczenia z
    >BPH gdzie sympatyczna pani doradziła mi abym otwożył sobie ROR i z niego
    >przelewał na konto firmowe bez prowizji za wpłaty. Podobnie jest w mBanku
    >oraz Inteligo gdzie można i nikt tego nie zabrania przelewać srodki pienężne
    >z rach. osobistego na firmowy i odwrotnie.

    Ale mbank nie ma okienka przy ktorym mozna wplacic gotowke bez
    prowizji ..

    J.

  • 13. Data: 2002-06-15 21:45:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2002, J.F. wrote:

    >+ On Wed, 12 Jun 2002 20:07:03 +0200, Andrzej wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Ale wplywy gotowkowe firmy przechodzily jednak przez ror osobisty ..

    Kto to powiedział ?? -;)
    DG osoby fizycznej NAPRAWDĘ działa tak, że odpowiada się *całym
    swoim majątkiem*. Oznacza to również (czasami) konieczność finansowania
    DG z zasobów osobistych...
    To NIE SĄ "wpływy gotówkowe firmy", co najwyżej zwrot zaliczki
    z zysku którą prowadzący DG sobie wypłacił ;>
    (nie prowokuj do poszukania wątku "jak księgować pieniądze, które
    właćiciel bierze z kasy firmy [tak: *po prostu bierze*]" - nie chce
    mi się szukać :] :< (ale na pewno było na *.podatki)

    >+ >Moim zdaniem bank nie miał prawa odmówić wykonywania przelewów z rachunku
    >+ >osobistego na firmowy
    >+
    >+ Dlatego koniec koncow zerwal umowe, zeby nie musiec odmawiac :-)

    IMO kwalifikuje się do postepowania przed rzecznikiem praw konsumenta.
    Oczywiście NIE zerwanie umowy o "firmówkę", ale zerwanie umowy
    o ROR ! Bank postawił niesłuszny zarzut o zerwa umowę nie w oparciu
    o punkt pt. "własne widzimisię" (a wiekszość banków *MA* taki
    punkt w regulaminie !) tylko zarzut złamania regulaminu.
    Zarzut jest nieprawdziwy - więc to bank złamał regulamin
    wypowiadając umowę !
    Pozobnoż jest nowy rzecznik w postępowaniach z bankami, tylko mi nazwa
    i adres wyparowały :(
    [...]
    >+ Ale mbank nie ma okienka przy ktorym mozna wplacic gotowke bez
    >+ prowizji ..

    To jest IMO bez znaczenia !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-06-16 10:58:31
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Pozobnoż jest nowy rzecznik w postępowaniach z bankami, tylko mi
    nazwa
    > i adres wyparowały :(

    Tak, ale postępowanie dotyczy tylko kwot nie większych niż 8000 zł i
    procedura odwoławcza została wyczerpana, postępowanie zaś nie toczy
    się przed Sądem powszechnym. Sądzę, że tutaj nie miałby nic do roboty
    bo był to proceder ciągły.
    Żona pracuje w Banku (nie obsługa ROR czy kredytów gospodarczych),
    zasięgnąłem więc języka i okazało się, że są bardzo wrażliwi na
    wszelkie operacje między ROR ---> DG tego samego właściciela - z
    wiadomych powodów . Drugi kierunek ich nie interesuje.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 15. Data: 2002-06-17 09:07:18
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszelkie operacje między ROR ---> DG tego samego właściciela - z
    > wiadomych powodów . Drugi kierunek ich nie interesuje.

    Co bank to inny zwyczaj :-)
    Slyszalem juz o przypadkach, ze sa banki ktore czepiaja sie kierunku DG -->
    ROR.

    Karol

  • 16. Data: 2002-06-17 09:09:34
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > DG z zasobów osobistych...
    > To NIE SĄ "wpływy gotówkowe firmy", co najwyżej zwrot zaliczki
    > z zysku którą prowadzący DG sobie wypłacił ;

    I tak trzymac.
    Mozemy to rownie nazwac "zasilenie konta" w momencie jak wlasciciel musi
    "dolozyc" w danym momencie do "interesu".

    Karol