  • 1. Data: 2002-06-12 14:40:16
    Temat: Pytanie o procedure - wladza rodzicielska
    Od: "Blondi" <b...@s...pl>

    Witam.
    Prosze szanownych grupowiczow o informacje na temat procedury jaka trzeba
    przebyc w przypadku checi zmiany osoby sprawujacej władze rodzicielska nad
    niepelnoletnim z jednego rodzica na drugiego, przy czym istnieje obobolna
    zgoda rodzicow na taki manewr.
    Jakie pismo nalezy zlozyc w sadzie, czy sa moze jakies linki z wzorami
    takich pism?
    Dochodzi do tego sprawa alimentow, a takze zmiany nazwiska malolata.
    Dziekuje i pozdrawiam.
    Blondi

  • 2. Data: 2002-06-12 16:03:44
    Temat: Odp: Pytanie o procedure - wladza rodzicielska
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Blondi <b...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae7mg4$cri$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > takich pism?
    > Dochodzi do tego sprawa alimentow, a takze zmiany nazwiska malolata.

    No kotku ale o co Ci konkretnie chodzi.O pozbawienie władzy ? czy jesteście
    po rozwodzie? czy zawieszenie władzy ? czy zmiana wyroku rozwodowego w
    przedmiocie władzy rodzicielskiej. Czy dziecko jest z nieformalnego związku
    tylko uznane ? Czy ma być przysposobionego przez małżonka?
    Wiele pytań sie nasuwa więc naświetl jasno sytuację .

    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-12 23:21:07
    Temat: Re: Pytanie o procedure - wladza rodzicielska
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    "Blondi" <b...@s...pl> napisała:

    > Prosze szanownych grupowiczow o informacje na temat procedury jaka
    > trzeba
    > przebyc w przypadku checi zmiany osoby sprawujacej władze
    > rodzicielska [...]

    Oooo :) czesć :) Hmmm... fajnie :) zycze powodzenia :)

    Pozdrawiam :)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 4. Data: 2002-06-12 23:23:19
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    "Sandra" <d...@w...pl> napisała:

    > No kotku ale o co Ci konkretnie chodzi.

    Nie denerwuj sie, tylko pomóż koleżance po uzyskaniu szczegółow :)

    Pozdrawiam :)

  • 5. Data: 2002-06-13 06:49:36
    Od: "Blondi" <b...@s...pl>

    > No kotku ale o co Ci konkretnie chodzi.

    Wladza rodzicielska zostala przyznana wyrokiem sadu podczas sprawy
    rozwodowej. Chodzi o to, ze dziecko bedzie teraz pod opieka drugiego rodzica
    i trzeba zalatwic to formalnie nie idac na tzw. udry i poniesc minimum
    kosztow.
    Pzdr
    Blondi

  • 6. Data: 2002-06-13 07:09:25
    Od: "Mikrus" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Blondi" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rodzica
    > i trzeba zalatwic to formalnie nie idac na tzw. udry i poniesc minimum

    1. Czy władzę rodzicielską OBECNIE posiada dwoje rodziców a stałe miejsce
    pobytu dziecka jest przy jednym znich wg orzeczenia sądu?
    2.Czy też jedeno z rodziców ma ograniczoną władzę rodzicielską, jest jej
    pozbawiony, lub też ta jego władza jest zawieszona?

    Jeżeli to przypadek wymieniony w pkt. 1 to nie potzreba nic robić, bo i po
    co? Można jedynie zwrócić się do sądu o wydanie postanowienia w przedmiocie
    zmiany miejsca stałego pobytu dziecka, czyli na to przy drugim rodzicu.

    Jeżeli to przypadek z nr 2 to sprawa poważniejsza, gdyż ograniczając,
    zawieszając, lub pozbawiając władzy rodzicielskiej jednego z rodziców musiał
    dysponować dowodami które stanowiły argumenty do takiego postanowienia, a
    wynikało z nich, że ten rodzic działa na szkodę swojego dziecka.
    Zwracając się z prośbą o zmianę należy sądowi przedstawić dowody, że tamta
    sytuacja uległa zmianie lub była nieprawdziwa. Chodzi o bezwzględne
    ustalenie dobra dziecka.

    Tak czy owak: procedura w sądzie rodzinnym jest prosta. Piszesz pismo w
    którym przedstawiesz zwięźle treść swojej prośby i uzasadniasz swoje
    stanowisko. Powołujesz się na sygnaturę poprzedniej sprawy.
    m.

  • 7. Data: 2002-06-13 12:39:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Blondi <b...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae9f9l$p90$...@n...tpi.pl...

> [...]
    rodzica
    > i trzeba zalatwic to formalnie nie idac na tzw. udry i poniesc minimum

    Teraz rozumiem :-) Musisz wniesc do sądu rodzinnego wniosek o zmiane wyroku
    rozwodowego w przedmiocie władzy rodzicielskiej powoł. sie na sygn.akt
    sprawy rozwodowej .Masz to orzeczone w pkt. II wyroku.
    Wnioskodawca przeciwko uczestnik reprezent. małol...zam . itd.

    I.Wnosze o zmiane wyroku rozwodowego w przedmiocie wladzy rodzicielskiej .
    II.wniosze o zwolnienie mnie z kosztow postep. sadowego.
    Uzasadnienie.
    Wyrokiem sadu okregowego syg.akt... dnia powierzono wladze rodz. nad malol.
    .......... . I tu opisujesz sytuacje .

    w zal.
    odp. wyroku
    zasw.o dochodach.

    wnioskowanie o zwolnienie od kosztow wydluzy postepowanie. Wpis w tej
    sprawie jest staly i wynosi 30 zł.
    Chyba,ze matka dziecka bedzie robiła problemy i walczyla o dziecko to moga
    wystapic dodatkowe koszty typu wywiad kuratorski .
    ponadto mam pytanie czy chcesz pozbawic wladzy rodzica czy tylko mu
    ograniczyc do ogolnego wgladu w wychowanie.
    Czy twoj malzonek/a chce przysposobic to dziecko jesli tak to powinno byc
    jeszcze wypunktowane ,ze wnosisz o zmianie pkt. odn. wladzy przez
    pozbawienie wladzy rodzica ktoremu ta wladza zostala powierzona lub gdy
    rodzic chce sie sam zrzec powinien zlozyc wniosek o zrzeczenie sie wladzy.

    Sandra