  • 1. Data: 2002-06-12 18:16:11
    Temat: Siedziba spółki - na jakiej podstawie?
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam kilka pytań, oto one:
    Na jakiej podstawie może mieć swą siedzibę spółka cywilna lub komandytowa?
    Czy wymienione spółki muszą mieć swoją siedzibę?
    Będę wszystkim wdzięczny za odpowiedź, ponieważ mam umowę na lokal lecz nie
    wiem czy nie będę musiał jej zmienić, lub szukać nowego lokalu (nie mogę
    podnajmować).

    Maciej N.

  • 2. Data: 2002-06-12 19:02:44
    Temat: Re: Siedziba spółki - na jakiej podstawie?
    Od: "Kamil Jankielewicz" <k...@g...pl>

    Każda spółka handlowa musi mieć siedzibę, ale siedziba oznacza miejscowość.
    Spółka powinna też posiadać adres pod który będą doręczane pisma. Nie ma
    jakichś wymogów co do tytułu prawnego do tego adresu.

    Pozdrawiam
    Kamil
    l...

  • 3. Data: 2002-06-12 21:00:03
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "Kamil Jankielewicz" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Spółka powinna też posiadać adres pod który będą doręczane pisma. Nie ma
    > jakichś wymogów co do tytułu prawnego do tego adresu.

    Witam
    tylko czy w ogóle sc posiada siedzibę ??
    przecież siedzibę posiadają tylko sp prawa handlowego
    a sc (o ile kc jeszcze tego tworu nie zlikwidował ) to ustawa prawo
    działalności gospodarczej nic o takim "tworze nie mówi " przecież
    przedsiębiorcą w rozumieniu tej ustawy są wspólnicy spółki cywilnej (w
    przeciwieństwie do poprzedniej ustawy o działalności gospodarczej) a
    wspólnicy mają tylko nazwę i adres bo nie mają firmy (tylko sp handlowe)
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-06-13 07:39:39
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeciwieństwie do poprzedniej ustawy o działalności gospodarczej) a
    > wspólnicy mają tylko nazwę i adres  bo nie mają firmy (tylko sp handlowe)
    OK,

    moje gapowe. SC oczywiście siedziby nie ma. SC nie zgłaszasz zresztą do KRS ani
    do ewidencji. Wpisujesz jedynie wspólników i tam piszesz o miejscu prowadzenia
    działalności gospodarczej (tak mi się przynajmniej z pamięci wydaje) i to jest
    ta "siedziba" SC.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2002-06-13 11:23:41
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Nowak <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@a...poznan.dialup.ineti
    a.pl...
> [...]
    nie
    > wiem czy nie będę musiał jej zmienić, lub szukać nowego lokalu (nie mogę

    Może nieodpowiednio zadałem pytanie... chodziło mi o to, czy spółka np.:
    cywilna, komandytowa lub jawna muszą podpisać umowę najmu aby legalnie
    działać lub zostać zarejestrowanym.
    Trochę mnie tu nawet zdziwiło stwierdzenie: "siedziba oznacza miejscowość".
    Myślałem, że konkretny adres, a jak adres to i jakaś umowa najmu lub inne
    prawo użytkowania danej powierzchni musi być.
    Może teraz będzie łatwiej o wypowiedź?

    Maciej N.