  • 1. Data: 2006-05-08 23:40:59
    Temat: Czy Polak może podlegać pod zagraniczne prawo patentowe?
    Od: "Edek" <e...@w...pl>

    Zwracam się do Grupowiczów z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie następujących
    kwestii.

    O ile wiem, w Polsce i w całej Unii Europejskiej nie patentuje się
    oprogramowania i nie obowiązują zagraniczne patenty.

    Nie wiem też jak europejskie, ale polskie prawo autorskie nie chroni
    pomysłów na produkty, a jedynie konkretne realizacje.

    Rozumiem więc, że mając firmę w Polsce mogę napisać grę komputerową, która
    będzie klonem znanej wszystkim gry Tetris, z nieco tylko pozmienianą grafiką
    i muzyką, ale idea ta sama i sprzedawać ją pod inną nazwą, na przykład
    "Spadające Klocki", czy tak?

    A co w przypadku, gdy będę chciał sprzedawać tę grę na terytorium USA, gdzie
    zdaje się, trzeba w takiej sytuacji wykupić licencję u pierwotnego
    pomysłodawcy?

    Pytam, bo podpisuję właśnie umowę z zagranicznym dystrybutorem gier
    komputerowych i tam są takie 2 punkty:
    1) Umowa będzie rozpatrywana zgodnie z prawem stanu Teksas, a ewentualne
    spory rozstrzygane w sądach w USA
    2) Ja zobowiązuję się, że pokryję wszelkie straty dystrybutora, jeżeli
    zostanie on oskarżony o to, że rozpowszechniana przez niego moja gra narusza
    patenty, prawa autorskie, lub inne prawa osób trzecich.

    I teraz pytanie jak to jest rozpatrywane. Czy mnie obchodzi jedynie to, że w
    myśl polskiego prawa nie naruszam niczyich praw, czy też muszę być w zgodzie
    z prawem każdego z krajów, na terenie których dystrybutor będzie
    rozprowadzał moją grę?

  • 2. Data: 2006-05-09 00:32:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Edek wrote:
> [...]
    > zostanie on oskarżony o to, że rozpowszechniana przez niego moja gra
    > narusza patenty, prawa autorskie, lub inne prawa osób trzecich.

    Ty chyba jesteś samobójca.

> [...]
    > że w myśl polskiego prawa nie naruszam niczyich praw, czy też muszę być
    > w zgodzie z prawem każdego z krajów, na terenie których dystrybutor

    Musisz być w zgodzie z prawem USA. Bo poprzez punkt 2 właśnie się na to
    zgodziłeś.

  • 3. Data: 2006-05-09 11:00:34
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Edek" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jezeli w USA wystepuje "wolny obrot " bronia krotka . I jezeli w jakis
    sposob uda ci sie przywiezc taka klamke do polski , to zaczniesz z nia
    chodzic po ulicach ( bo w USA wolno ?? )

    Jezeli pojedziesz do berlina i tam wejdziesz do sklepu kupisz pistolet
    gazowy ( nie ma granic , przywieziesz do polski bez problemu ) to tez
    zaczniesz go nosic za paskiem w polsce ??

    Zasada jest prosta na terenie danego kraju obowiazuje prawo danego kraju

  • 4. Data: 2006-05-09 11:18:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Edek" <e...@w...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > jeżeli zostanie on oskarżony o to, że rozpowszechniana przez niego
    > moja gra narusza patenty, prawa autorskie, lub inne prawa osób

    Bo oni tam mają demokrację i wolny rynek.

  • 5. Data: 2006-05-09 11:41:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > "Edek" <e...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Bo oni tam mają demokrację i wolny rynek.

    Powyższe było oczywiście z przekąsem. Jako ciekawostkę mogę dodać,
    że podobno amerykańskie bazy danych patentów należą do największych
    istniejących, utrzymywanych baz danych na świecie :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2006-05-09 19:10:28
    Od: "Edek" <e...@w...pl>

    > Zasada jest prosta na terenie danego kraju obowiazuje prawo danego kraju

    Rozumiem. To mam teraz takie pytanie:
    Jeżeli sprzedaję program wyprodukowany w Polsce, poprzez sklep internetowy
    umieszczony na polskim serwerze, a kupuje go ktoś z USA, to czy mój produkt
    musi spełniać regulacje patentowe USA?

    Zakładam, że nie, bo transakcja zakupu miała miejsce w polskim sklepie
    internetowym.

    Czy wiedząc, że mój produkt w Polsce nie narusza niczyich praw, ale za
    granicą już tak, powinienem uniemożliwić klientom z zachodu kupowanie u
    mnie?