    From: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Date: Wed, 9 Jun 2004 08:18:13 +0200

    > samochodach
    >
    > Tak, to jest powod....

    Podłączę się pod wypowiedź. A jak bardzo starą jesteś osobą i jak bardzo
    jesteś kaleką fizycznym czy też osobą ograniczoną umysłowo, że nie nauczysz
    się posługiwać drążkiem zmiany biegów i jednym pedałem dodatkowo? Ja również
    nie dał bym prawa jazdy osobie która nie potrafi sobie poradzić z tak
    prostymi czynnościami i to nie dlatego, że li tylko nie umie, ale dlatego,
    że nie potrafi (nie chce) się nauczyć, a tak, za przeproszeniem, ograniczona
    osoba nie powinna poruszać się po drogach toną żelaztwa. Pomyśl sobie co
    będzie w przypadku kiedy będziesz MUSIAŁ pojechać innym autem ? Kiedy
    będziesz MUSIAŁ zawieść kogoś do szpitala a nie będzie Twojego ukochanego
    Neon'a, Twój kolega zapije na imprezie a Ty będziesz MUSIAŁ wracać jego
    złomem z manualem, umówisz się na bardzo ważne spotkanie a twój neon nie
    odpali i będziesz MUSIAŁ pojechać samochodem kolegi ? Uwierz mi, jazda
    normalnum autem wcale nie jest trudna. Poza tym nie wiem czy nie ma przepiu
    który mówi o tym, że egzamin na prawo jazdy może odbywać się tylko na
    konkretnych autach (Plac - Fiat Punto, Miasto - Opel Corsa ??) może to nie
    dotyczyć egzaminów dla inwalidów. ? Poza tym prawo jazdy jest na wszystkie
    pojazdy właściwe dla danej kategorii, a nie na jeden samochód. Osoba która
    potrafi jeździć tylko jednym autem, w innym jest już po prostu zagrożeniem i
    potencjalnym zabójcą !
    Pozdrawiam.