eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie? › Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
  • Data: 2013-10-25 09:01:07
    Temat: Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-10-24, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Nie. Policz dokładnie. Załóż sobie jakiś-tam sensowny poziom inflacji
    > (może być stały) i nieco wyższe od niego % depozytów. (Tak jest od 20
    > lat.) Użyj % składanego. Szczęka Ci opadnie.

    Odkładając 800 zł przez 40 lat, średnio na lokatach 4% uzbieramy: 865941.10 zł
    Rozkładając to na kolejne 20 lat (miesięcznie) otrzymujemy: 3610 zł

    Kwota ta będzie odpowiednikiem dzisiejszych:

    - 1620 zł (przy założeniu inflacji średniej przez cały okres - 2%)
    - 1085 zł (przy założeniu inflacji średniej przez cały okres - 3%)

    Jakoś mi szczęka nie opadła. A dochodzą do tego:

    - opodatkowanie podatkiem od zysków kapitałowych (którego w tych 4% nie
    uwzględniłem)
    - pokusa na wydatki na "cele konieczne" (np. mieszkanie) naruszając ten kapitał
    - większe ryzyko bankructwa / częściowego umorzenia niż w przypadku
    państwowych zakładów emerytalnych
    - problem co zrobić jak się kasa skończy, a żyje się dalej

    Zauważ, że w zeszłym roku bywały miesięce że najlepsze "lokaty - belka" pozwalały
    jedynie na zniwelowanie inflacji.

    Oczywiście można większe zyski osiągać, ale trzeba się cokolwiek na rynkach
    finansowych znać, mieć strategię inwestowania itp., no ale nie o tym była
    mowa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl