eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie? › Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 24 Oct 2013 06:32:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź
    samozatrudnienie?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 22:04:52 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Ale coś jednak coś dostanie.
    > A być może po prostu nie zostałby zatrudniony, jeśli koszty pracy
    > miałyby zostać zwiększone o ZUS.
    Znaczy pracodawca sam by dołopaty stanał czy do ochrony?
    Gdyby nie miał mozliwości podpisania umowyy o dzieło to zatrudniłby na umowe o praće.
    A że ma taką możliwość to zatrudnia na umowę o dzieło zawsze mu kilka stówek w
    kieszeni zostanie. A jak jeszcze trafi na takiego z grupą inwalidzką to i ładnych
    kilkanascie tysięcy rocznie z budzetu czy innego PFRON dostanie.
    Chyba Wojtek tam wyżej pisze że niektórym specjalistom umowy smieciowe odpowiadają.
    Ok i myślę ze własnie taki był zamysł tego, własnie dla takich osób.
    Ale wyszło jak wyszło i pracodawcy dziurę znalezli.
    I stróże nocni zwani ochroniarzami pracują po 30 "służb" na miesiąc na umowe o dzieło
    czy inną śmieciową, to samo budowlanka, usługi opiekuńcze itp.
    >Z którego to ubezpieczenia społecznego
    > (młody) pracownik i tak prawdopodobnie nie będzie miał szansy skorzystać.
    Może skorzysta może nie skorzysta. Znam paru takich co to twierdzili że po co skałdki
    ZUS itp przeciez oni lepiej te pieniadze zagospodarują. Dopóki sżło dobrze to sżło a
    teraz pierwsi w kolejce po zasiłek stoją i pyskują jakie to wredne państwo mamy bo
    oni nie mają z czego zyć.