    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czemu w Polsce nie ma prawnikow rodzinnych ???
    Date: Tue, 10 Feb 2004 13:47:58 +0100
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    semprowicz wyskrobał(a):
    > Za granica spotykalem sie z tym ze kazda rodzina ma swojego prawnika,
    > ktory zajmuje sie powazniejszymi decyzjami rodzinnymi.... zamiast
    > jednorazowo placic po 1000zl za porade czy jakies zadanie powinno byc cos
    > w rodzaju abonamentu miesiecznego w wysokosci np 300zl i wtedy spokojnie
    > liczyc na zalatwienie spraw przez prawnika rodzinnego. I nie stresowac
    > sie swoja niewiedza i oszustwami na kazdym kroku..... Chetnie bym
    > skorzystal z takich prawnikow......

    Po pierwsze zacznijmy od pieniędzy. 300 zł abonamentu miesięcznego za
    prawnika? Dla małej firmy to jest do zaakceptowania, ale nie dla przeciętnej
    polskiej rodziny. Nikt tyle nie zapłaci, nie teraz i nie w tym kraju.

    Po drugie - co klient za to otrzyma? Myślisz, że przeciętna polska rodzina
    ma co miesiąc tyle spraw prawnych, żeby w pełni wykorzystać te wydane na
    obsługę prawną pieniądze? Poza tym nie wiadomo co miałoby wchodzić w zakres
    obowiązków takiego prawnika. Płacisz co miesiąc abonament i masz pewność, że
    sprawa (jakakolwiek) załatwiona będzie do końca bez żadnych dodatkowych
    kosztów na obsługę prawną (wliczając w to ewentualne koszta reprezentowania
    przed sądem)? A może abnonament miałby obejmować tylko jakieś konsultacje w
    sprawie zawieranej umowy, dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji/rękojmi,
    regulowanie problemów związanych z rachunkami itd. bez ewentualnej
    reprezentacji sądowej?

    Po trzecie wydaje mi się, że zadziała tutaj pewien efekt psychologiczny. Jak
    ktoś wykupi tego rodzaju usługę, to będzie chciał ją maksymalnie wykorzystać
    (w końcu za coś płaci). W związku z tym będzie zlecał takiemu prawnikowi
    zajmowanie się różnymi pierdółkami tylko dlatego, że może to zrobić w ramach
    abonamentu. Sąsiad za głośny? Postraszę go moim prawnikiem. Rachunek za
    wysoki? Naślę prawnika. Ktoś mi zastawił wyjazd z parkingu? Mój prawnik się
    tym zajmie i tak dalej. Ludzie zaczną się pieniaczyć tylko dlatego, żeby
    poczuć moc swoich pieniędzy. A to nie spowoduje na pewno nic pozytywnego, bo
    w normalnych warunkach machnęliby ręką i nie zawracaliby sobie głowy takimi
    głupotami.

    --
    Bartek Gliniecki