eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoĆwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G. › Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Date: Fri, 4 Feb 2022 17:44:00 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <61faa69e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <jCDKJ.28116$alu7.22263@fx01.ams1>
    <61fb1ad0$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <SfJKJ.163030$_5r7.114090@fx09.ams1>
    <61fbd504$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7toq2retwg$.1ugure96k4dfu.dlg@40tude.net>
    <61fbe8ad$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <stgrt3$177h$1@gioia.aioe.org>
    <61fc255a$0$534$65785112@news.neostrada.pl> <sthc26$kb$1@gioia.aioe.org>
    <61fc4491$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <mz1LJ.8009$EjU2.971@fx07.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" -
    sprawa Whoopi G.

    > Ale ja też nie jestem pewien czy rozumiem o czym mówisz. Chodzi Ci o
    > to, że to nie była według Ciebie nienawiść specyficznie do Judaizmu a do
    > wszystkich religii?

    Chodzi mi o to, że Hitlerowi bzdurzyło się, że jedynymi, którzy mają
    prawo żyć są Aryjczycy. Postanowił pozostałych wymordować, ale że nie
    mógł tego jednym zamachem ogarnąć, to zaczął sobie budować teorie.
    Najpierw uznał, za szczególnie niegodnych życia Żydów. I tu ich religia
    miała mniejsze znaczenie, jak chęć posegregowania ludzi, by nie musieć
    ze wszystkimi na raz wojować.

    Po za tym upieram się, że rozumienia zgodnie z ówczesnym prawem Niemiec
    "Żydzi" nie są rasą. Przyjmijmy definicje "rasy" wg Wikipedii, bo nie
    wydaje się zła. Gdyby Hitler ścigał Żydów wg ich religii, to uznałbym,
    że to klasyfikacja wg kultury. Faktycznie Żydzi mieli swoją odrębna
    kulturę. Ale chłop się uparł klasyfikować wg wiary dziadków, a tu już
    bywały osoby nie żyjące w kulturze żydowskiej.

    Jestem w stanie pojąć pobudki, jakimi się Hitler kierował. Zapewne
    chodziło mu o to, że miał problem z ustaleniem, w jakiej kulturze żyje
    dana osoba, a sfałszowanie ewidencji wstecz było trudniejsze.

    --
    Robert Tomasik