    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Co z tymi samochodami?
    Date: Wed, 20 Mar 2024 00:13:10 GMT

    On 2024-03-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    informacji o składzie elementarnym ale

    > Ok - skoro tak piszesz, to pewnie masz rację - ty jesteś specjalistą.
    >
    > Odnoszę się do tego, że jakąś metodę proponowali chłopaki z WAT ale bez
    > dalszego ciągu - nie wiem czy trudności natury inżynieryjnej czy po
    > prostu nie ma zapotrzebowania, bo można na boczek wszystkich a to że to
    > uciążliwe to nie problem kontrolujących.

    Ten powyższy link to jest o tej metodzie z WAT. Zerknij na nagłowek. Tez
    nie wiem, ale widzę kupę problemów.

    "Dodatkowo, należy uwzględnić fakt, że pary alkoholu mogą być nie tylko
    wydychane przez nietrzeźwego kierowcę, ale mogą również pochodzić od
    nietrzeźwego pasażera, z płynu do wycieraczek, rozlanych perfum itp.
    Dlatego też precyzyjne określanie ich stężenia jest zbyteczne.
    Bezsensowne jest również wykorzystywanie dwutlenku węgla jako znacznika,
    gdyż jest on wydychany przez wszystkie osoby w samochodzie, trzeźwe i
    nietrzeźwe. W związku z przedstawionymi ograniczeniami, należy przyjąć,
    że poprzez zdalne wykrywanie par alkoholu w przejeżdżających
    samochodach, będziemy mogli jedynie wskazywać samochody podejrzane, a
    nie określać stan nietrzeźwości kierowcy. Tym niemniej tak sprecyzowana
    rola jest niezwykle przydatna, gdyż pozwala na zdecydowane zmniejszenie
    populacji samochodów przeznaczonych do kontroli, pozwalając na pełną
    kontrolę pojazdów nawet na ruchliwej ulicy bez większych zakłóceń
    ruchu."

    "Bezsensowne". Co to jest w ogóle za język? Jak ktos używa w publikacji
    pretendującej do bycia naukową tak silnych sformułowań to zwykle
    wskazuje na istniejące, poważne deficyty.

    Generalnie jak widać panowie mają w dupie, problemy kierowców. Pewnie
    ktos im uświadomił, że notoryczne zatrzymywanie kogoś do kontroli na
    podstawie błędnych pomiarów (bo ma np. folie na szybie) może mieć
    odpowiednie skutki prawne i finansowe.

    --
    Marcin