    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z samochodem po śmierci właściciela?
    Date: Thu, 10 Jul 2003 14:47:39 +0200

    Użytkownik "Dosia" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bejc39$jal$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jednak nie wiem, czy ten samochód może być obecnie używany. Czy najpierw
    > należy przeprowadzić jakieś postępowanie spadkowe.
    Do używania samochodu żadne postępowanie spadkowe nie jest potrzebne. Skoro
    ten pan mógł ubezpieczyć samochód tylko na siebie, to przecież ta pani może
    zrobić dokładnie to samo. Ona też jest w dowodzie rejestracyjnym, a on nie
    żyje. Ew. gdyby w ciągu tego miesiąca do czegoś doszło, a ta pani nie
    przepisałaby polisy na siebie, to wtedy wyrok o spadku byłby potrzebny do
    wypłacenia spadkobiercom pieniędzy z polisy.

    > sprawa polisy OC+AC. Czy może być ona wykorzystywana przez małżonkę do
    czasu
    > zakończenia postępowania spadkowego lub daty wygaśnięcia tej polisy
    > (9.08.2003).
    Tego możesz się dowiedzieć tylko z warunków ubezpieczenia. W ostateczności
    trzeba będzie o miesiąc wcześniej ubezpieczyć samochód, wpisując w polisie
    tę panią.

    >Jak długo trwają wszelkie formalności, oczywiście przy
    > założeniu, że nie będzie żadnych roszczeń i niezgody jeśli chodzi o
    spadek?
    W sprawie ubezpieczenia tyle, ile zajmuje dowiedzenie się, czy
    ubezpieczyciel przewidział taką sytuację i komu w razie czego wypłaciłby
    ubezpieczenie + czas na opłacenie nowego ubezpieczenia. Godzina? Dwie?
    Maksymalnie 3.
    Ważne jest tylko, żeby mieć pewność, że nie trzeba wcześniej podpisać nowej
    umowy. To w końcu tylko miesiąc, nie warto ryzykować. Ludzie z PZU
    powiedzieli mi, że u nich nie ma problemu i żona może sobie jeździć. Byli
    tylko zdziwieni, czemu mąż jej nie dopisał, przecież to go nic nie
    kosztowało. Ale trzeba mieć pewność, trzeba zobaczyć ich wewnętrzne
    regulacje, z których by ta sytuacja wynikała. Oczywiście polisa jest
    opłacona na określony czas i teoretycznie w tym czasie ubezpieczyciel
    powinien za wszystko odpowiadać, w razie potrzeby wypłacając wszystko
    spadkobiercom, ale warto to sprawdzić.
    Pozdrawiam,
    MArta