  • 1. Data: 2005-09-08 13:35:24
    Temat: Co to jest wykonanie kary?
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Witam.
    Przeczytałem paragraf 101 KK i nie jestem pewien w 100%.
    Interesuje mnie co to jest wykonanie kary
    w aspekcie zatarcia?
    Czy w przypadku warunkowego zawieszenia wykonania kary
    okres 5 lat jest liczony od końca (tak jak mi się wydaje)
    okresu warunkowego zawieszenia wykonania kary,
    (np. dla roku zawieszonego na 3 lata biegnie od trzech)
    czy też od momentu upłynięcia terminu samej kary?
    (biegnie od upływu 12 miesięcy od orzeczenia wykonania kary)

    Czy też jest to zupełnie inaczej?

    Pozdrawiam:
    Paj

  • 2. Data: 2005-09-08 13:43:28
    Temat: Re: Co to jest wykonanie kary?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pajchiw napisał(a):
> [...]
    > czy też od momentu upłynięcia terminu samej kary?
    > (biegnie od upływu 12 miesięcy od orzeczenia wykonania kary)

    Art. 76kk:
    Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od zakończenia
    okresu próby.

    > Czy też jest to zupełnie inaczej?

    Ano.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-08 13:46:40
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    > W przypadku zawieszenia wykonania nei ma wogole i inny artykul to reguluje

    Aaa - to wszystko jest jednak jasne.

    Dziękuję za naprowadzenie mnie na właściwą drogę.

    Znalazłem paragraf 76 i tam:
    Art. 76. § 1. Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od
    zakończenia okresu próby.
    § 2. Jeżeli wobec skazanego orzeczono grzywnę lub środek karny, zatarcie
    skazania nie może nastąpić przed ich wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem
    ich wykonania;

    Rozumiem, ze ta "próba" to jest okres na który zawiesza się warunkowo karę?

    Pozdrawiam:
    Paj

  • 4. Data: 2005-09-08 13:49:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Pajchiw" <p...@p...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresu warunkowego zawieszenia wykonania kary,

    W przypadku zawieszenia wykonania nei ma wogole i inny artykul to reguluje

    SDD

  • 5. Data: 2005-09-08 13:59:04
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    > karę?
    >
    > Dokladnie.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    Pzdr.:
    Paj

  • 6. Data: 2005-09-08 14:04:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Rozumiem, ze ta "próba" to jest okres na który zawiesza się warunkowo
    karę?

    Dokladnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-09-08 14:25:09
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    ciach

    > Art. 76kk:
    > Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od zakończenia
    > okresu próby.

    > Ano.

    :-)))

    Dziękuję za pomoc.