    From: "Adam" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Date: Mon, 31 May 2004 17:50:47 +0200

    > Pozwolenia sa niepotrzebne.

    Tu oczywiście się nie zgodzę. Bo by była samowolka i każdy by sobie robił co
    chciał.

    > To moze byc zapisane
    > w usatwie - zasady budowania tak by nie szkodzic innym.

    Ale taka właśnie jest idea, którą podałeś bardzo ogólnikowo ale w praktyce
    "nie szkodzić innym" musi się przełożyć na ustawy, rozporządzenia, normy,
    standardy itd. Czyli na wiele rzeczy które mimo dobrej idei zawsze mogą być
    skopane przez wiele osób ale to inna sprawa.

    > Kary - tylko wtedy, gdy wskutek dzialania obywatela
    > X ucierpial na tym obywatel Y czy osoba prawna,
    > Skarb Panstwa.

    Tak tylko, że w przypadku budownictwa to może nie ucierpieć Y ale takich 200
    Y-ków. I pozwolenia, kontrole mają temu zapobiec. To takie działania
    prewencyjne ze względu na to, że działanie jednego X mogłoby narazić na
    szkodę bardzo wiele osób jak również spowodować wysokie straty materialne i
    to nie tylko u X. Bo niby kto ma wiedzieć czy X wziął się za budowe po
    przeczytaniu paru artykułów o budowaniu z gazet i postawił budynek, który
    się zawalił na jego rodzinę, poczas imienin jak goście zaczeli troszke
    skakać po podłodze?

    > Tak wiec przepisy, kary, ograniczenie wolnosci
    > jest potrzebne. Ale to musi czemus, a wlasciwie
    > komus, sluzyc. Natomiast nie wprowadza sie
    > ograniczen, kar tylko po to by kogos scigac.

    Podaj przykład takiego prawa, o którym wyżej piszesz. Tylko nie pisz o
    samowolach budowlanych bo to jest chybiony przykład jw.

    Adam

    Ps. Dyskusja zapędziła się daleko od "pozwolenia na użytkowanie" więc ja na
    tym skończe żeby nie zaśmiecać grupy.