    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to : Pozwolenie na uzytkowanie ?
    Date: Mon, 31 May 2004 16:45:49 +0200

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9fg0h$r18$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > [Wielkie ciach, za daleko od tematu]

    > To nie urzędnicy wymyślają przepisy.

    Niektore tak, niektore nie.

    > Tą lektura mam juz dawno za sobą. Czyli Twoim zdaniem nie powinno być
    > pozwoleń i kar? Chyba we wszystkich cywilizowanych państwch tak jest

    Pozwolenia sa niepotrzebne. To moze byc zapisane
    w usatwie - zasady budowania tak by nie szkodzic innym.
    Kary - tylko wtedy, gdy wskutek dzialania obywatela
    X ucierpial na tym obywatel Y czy osoba prawna,
    Skarb Panstwa.

    > Juz przy takim założeniu nie pobudowałbyś pałacu kultury na osiedlu domków
    > jednorodzinnych.

    Mi to nie przeszkadza :)

    chodzi o to by nie ograniczac wolnosci
    inewstora tylko dlatego, ze urzednikowi
    tak sie podoba. Ograniczenie tej swobody
    powinno byc tylko wtedy, gdy narusza
    ona (ta swoboda) wlasnosc innych obywateli,
    podmiotow np. ekologia - sasiad ma
    prawo w dzielnicy mieszkalnej do korzystania
    z czystego powietrza (opisanego jakimis
    tam parametrami) a ja nie moge tego
    prawa mu naruszyc.

    Tak wiec przepisy, kary, ograniczenie wolnosci
    jest potrzebne. Ale to musi czemus, a wlasciwie
    komus, sluzyc. Natomiast nie wprowadza sie
    ograniczen, kar tylko po to by kogos scigac.
    Ten wariant jest stosowany w panstwach totalitarnych
    (komunizm, demokracja itp)

    WOJSAL