    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 28 Nov 2011 11:55:16 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co robic kiedy prokurator broni oszusta

    On Sun, 27 Nov 2011, arturs wrote:

    [...komuś, BTW: co to za moda wycinania wrotek?...]

    > Jakie przestępstwo?

    Domniemane, albo jak kto woli: "podejrzenie zamiaru".
    IMVHO problem w tym, że stawia go to paradoksalnie w gorszej
    sytuacji: skoro podejrzewał że stanie się co się stanie,
    dokonując wypłaty pieniędzy *bez* zażądania "zabezpieczenia",
    pozbawił się możliwości skorzystania właśnie z odmowy zapłaty
    bez zabezpieczenia o której jest w art.490KC
    Wcześniej co najwyżej groził mu spór o to, czy przedpłata
    jest należna czy nie (z opisu wynika, że nie była).

    > Zeznał komu? Tobie?

    Otóż to.
    Przedpiśca traktuje umowę uzupełniającą jak formę egzekucji
    z nakazu sądowego... a to była "tylko" umowa :(

    > może to był skutek np. zmian koncepcji po wykonaniu - czyli tzw. upierdliwy
    > klient - kolega miał tak kiedyś z gościem któremu kominek najpierw nie
    > pasował kształtem, potem kazał go przesunąć o 50cm, potem z powrotem na stare
    > miejsce a na końcu kazał kolor(czyli materiał którym był obłożony) całkiem
    > zmienić..
    > i oczywiście chciał tyle zapłacić co było na początku ustalone.. kolega
    > popłynął parę tysięcy i od tamtej pory wszystko ma na piśmie..

    "Cennik informatyczny" dołącza?
    "+200% za powrót do pierwotnej koncepcji", czy jak tam to szło
    :)

    > No i co z tego że mu wyjdzie?
    > Nie wiem co miał wykonywać ten wykonawca ale zakładam że coś
    > budował/wykańczał - i wykonawca zezna że najpierw zrobił zwykły tynk
    > maszynowy bo tak się umówił.. ale ty stwierdziłeś że ma zrobić gładzie, więc
    > zrobił - no i policzył za tynk maszynowy a potem za gładzie..

    Fakt, że stać go na korzystanie z pomocy adwokata, a jednocześnie
    grupowicz *wiedział* że tu i ówdzie się już nie wywiązuje z umów,
    wskazuje że z Twoimi podejrzeniami coś może być na rzeczy.

    > Kasę wtopiłeś na własne życzenie..
    > sprawa cywilna i to na dodatek ciężka do wygrania..

    pzdr, Gotfryd