eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo robić gdy firma firmie zalega 3tys ? Proszę o krótką instrukcję obsług › Re: Co robić gdy firma firmie zalega 3tys ? Proszę o krótką instrukcję obsług
  • Data: 2008-10-29 22:12:10
    Temat: Re: Co robić gdy firma firmie zalega 3tys ? Proszę o krótką instrukcję obsług
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > poz. 7 - wpisujesz: "żądam zwrotu wpisu sądowego" - sąd jego wysokość
    > zna. Lepiej nie wpisywać kwoty, bo jak źle wniesiesz, to sąd Cię wezwie
    > do dopłacenia, a zapis pozwu nadal będzie aktualny.

    Standardowa regułka to "według norm przepisanych", też sąd będzie
    wiedział ile i za co.

    > Cały ten nabój kopiujesz, tak, by poza oryginałem (dla sądu) była kopia
    > dla Ciebie i tyle kopii, ile jest osób pozwanych (najpewniej jedna).
    > Jednocześnie wnosisz opłatę sądową w wysokości 100 zł na konto sądu.
    > Numer rachunku bankowego znajdziesz na stronie sądu, a i na stronie
    > Ministerstwa Sprawiedliwości jest zestawienie tych numerów. Dla pewności
    > zadzwoń do sądu i się upewnij,m czy numeru nie zmienili ostatnio, bo
    > bywały czasem z tym kłopoty.

    A nie prościej kupić znaków sądowych na 100zł, niż bawić się w przelewy?

    > Wysyłasz do sądu powyżej opisany nabój bez Twojej kopii wraz z odpisem
    > dowodu wpłaty na rachunek kosztów procesu. Po pewnym czasie dostajesz
    > nakaz zapłaty. Czekasz te 14 dni, bo dostał go również dłużnik. Warto
    > poczekać chwilę dłużej albo nawet skontaktować się z dłużnikiem,
    > albowiem czasem może on wysłać to w jakiś sposób, ze nie dostaniesz
    > równo w terminie. Zresztą jemu termin liczy się od chwili doręczenia
    > nakazu, więc może być to nieco później. W każdym razie miesiąc zwłoki
    > powinien wystarczyć spokojnie.

    Trzeba wziąć pod uwagę, że sąd czeka ponad termin na ewentualny
    sprzeciw/zarzuty dostarczone pocztą.

    > Jeśli pieniądze nie wpływają, to wysyłasz do sądu wniosek o opatrzenie

    W kwestii formalnej: teraz sądy nadają klauzulę do nakazu zapłaty z
    urzędu. Część z nich po nadaniu klauzuli automatycznie wysyła ją do
    wierzyciela. W przypadku niektórych sądów faktycznie trzeba zawnioskować
    o przesłanie tytułu wykonawczego, co nie oznacza, że klauzula nie
    została nadana (po prostu interpretują nadanie klauzuli jako nadanie
    klauzuli, a nie nadanie i wysłanie).

    > nakazu klauzulą wykonalności. Do pisma dołączasz dowód wpłaty 50 zł
    > opłaty sądowej i ten otrzymany nakaz zapłaty w oryginale (zostaw sobie

    Klauzula jest za darmo. Skąd Ci się wzięło 50zł???

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz