    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co robić PIP - pracownik oszukany przez pracodawcę POMOCY
    Date: Fri, 8 Aug 2003 11:20:15 +0200

    | 1. Co da mi przystąpienie do postępowania w charakterze oskarżyciela
    | posiłkowego ?

    Będziesz stroną w postępowaniu, wiec będziesz miał wpływ na skutek. Możesz
    składać wnioski i pytać ewentualnych świadków.

    | 2. Czy to postępowanie o ukaranie obejmie moje roszczenie - wypłata
    zaległego
    | należnego wynagrodzenia ?

    Nie. Zostanie ukarany za niewypłacenie. Jako oskarżyciel posiłkowy chyba
    masz możliwość powództwa adhezyjnego. Przy normalnym przestępstwie na pewno
    tak jest. Ale prawo pracy się rządzi swoimi, czasami dziwnymi dla mnie,
    prawami. Powinno być na pouczeniu. Ułatwiłoby to później dochodzenie
    roszczeń, bo miałbyś już tytuł wykonawczy.

    | 3. Co w sytuacji kiedy postępowanie wszczęte przez PIP zakończy się
    | niekorzystnie dla PIP i mnie jako osk.posiłkowego (wszystko w RP jest
    możliwe)
    | chodzi mi o koszty ?

    Generalnie koszty w takich sprawach ponosi Skarb Państwa.