  • 1. Data: 2003-08-08 03:54:04
    Temat: Co robić PIP - pracownik oszukany przez pracodawcę POMOCY
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Witam powiem krótko.

    Otrzymałem zawiadomienie od Inspektora Pracy iż wszczęte zostało postępowania i
    skierowany wniosek o ukaranie do sądu mojego byłego pracoedawcy który jest
    winien mi wynagrodzenie za pracę.

    PYTANIE.

    1. Co da mi przystąpienie do postępowania w charakterze oskarżyciela
    posiłkowego ?
    2. Czy to postępowanie o ukaranie obejmie moje roszczenie - wypłata zaległego
    należnego wynagrodzenia ?
    3. Co w sytuacji kiey postępowanie wszczete przez PIP zakonczy sie
    niekorzystnie dla PIP i mnie jako osk.posiłkowego (wszystko w RP jest możliwe)
    chodzi mi okoszty ?

    Dzieki Wam za pomoc

  • 2. Data: 2003-08-08 09:20:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1. Co da mi przystąpienie do postępowania w charakterze oskarżyciela
    | posiłkowego ?

    Będziesz stroną w postępowaniu, wiec będziesz miał wpływ na skutek. Możesz
    składać wnioski i pytać ewentualnych świadków.

    | 2. Czy to postępowanie o ukaranie obejmie moje roszczenie - wypłata
    zaległego
    | należnego wynagrodzenia ?

    Nie. Zostanie ukarany za niewypłacenie. Jako oskarżyciel posiłkowy chyba
    masz możliwość powództwa adhezyjnego. Przy normalnym przestępstwie na pewno
    tak jest. Ale prawo pracy się rządzi swoimi, czasami dziwnymi dla mnie,
    prawami. Powinno być na pouczeniu. Ułatwiłoby to później dochodzenie
    roszczeń, bo miałbyś już tytuł wykonawczy.

    | 3. Co w sytuacji kiedy postępowanie wszczęte przez PIP zakończy się
    | niekorzystnie dla PIP i mnie jako osk.posiłkowego (wszystko w RP jest
    możliwe)
    | chodzi mi o koszty ?

    Generalnie koszty w takich sprawach ponosi Skarb Państwa.

  • 3. Data: 2003-08-09 09:19:23
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno czy moge gdzies sprawdzic akta tej sprawy ?

    bardz prosze Was o pomc SZYBKO albowiem w poniedzialek mam wyjazd i nie bedzie
    mnie przez dwa tygodnie wiec musze to zalatwic szybko

    Prosze o kontakt 0505 863 673

  • 4. Data: 2003-08-10 11:50:06
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Napisze do PiP - do Inspektora ktory prowadzi sprawę z informacją o moim stanie
    rzeczy, moze srawi to iż wystąpi w mojej sprawie takze.

  • 5. Data: 2003-08-10 20:25:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No tego, to mu się raczej nie uda zrobić. Ewentualnie mógłby prokurator, ale
    to wyjątkowo czyni.