  • 1. Data: 2003-08-31 17:36:26
    Temat: Co o tym sądzicie
    Od: "jurciecho" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    W lutym 2002 r. kupiłem samochód Ford Orion r. prod. 1990.Cena zakupu jaka
    była na druku PCC-1 który znalazł się w U. S. to 5000 zł. Niedawno
    otrzymałem wezwanie do Urzędu Skarbowego w celu skorygowania wartości
    samochodu, gdyż nie odpowiadała ona cenie rynkowej. Czy może ktoś wie ile
    wynosiła cena rynkowa tego samochodu i dlaczego w dniu składania deklaracji
    nie było do niej żadnych zastrzeżeń?

  • 2. Data: 2003-08-31 21:02:39
    Temat: Re: Co o tym sądzicie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W dniuskłądania deklaracji nikt jej nie sprawdzał. Rynkowe ceny samochodów
    zawiera taka mała książeczka, którą znajdziesz na pewno w każdym
    towarzystwie ubezpieczeniowym, ponieważ na tej podstawie zawiera się umowy
    AC. Myślę, że nie powinno byc kłopotu z uzyskaniem informacji.

  • 3. Data: 2003-09-01 07:26:24
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > otrzymałem wezwanie do Urzędu Skarbowego w celu skorygowania wartości
    > samochodu, gdyż nie odpowiadała ona cenie rynkowej. Czy może ktoś wie ile

    Po prostu powiedz, ze byl w fatalnym stanie technicznym i ze go musiales
    doprowadzic do porzadku.

  • 4. Data: 2003-09-01 11:00:10
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

> [...]
    > samochodu, gdyż nie odpowiadała ona cenie rynkowej. Czy może ktoś wie ile
    > wynosiła cena rynkowa tego samochodu i dlaczego w dniu składania
    Na druku PCC-1 wpisujesz to co ty chcesz (teoretycznie kwotę za jaką kupiłeś
    to auto). Jeśli kwota jaką wpisałeś nie różni się znacznie od ceny
    figurującej w katalogu którym posługuje się US to wszystko jest OK.
    Aby wszystkie samochody nie zaczęły nagle kosztować 1tys. zł (na druku
    PCC-1) US ma prawo powołać biegłego który wyceni samochód i ta kwota będzie
    podstawą naliczenia podatku. Myślę jednak że sposób który zaproponował
    KrzysiekPP jest dobry. Jeśli cię wzywają to zgłoś się i powiedz że samochód
    był w takim stanie że kosztował 5 tys. zł.

    Tomek 'Tomo' Kalka

  • 5. Data: 2003-09-01 12:14:27
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > Po prostu powiedz, ze byl w fatalnym stanie technicznym i ze go musiales
    > doprowadzic do porzadku.

    Pan/i urzędnik/czka:
    - W takim razie poproszę o faktury napraw... :/

    Sasza

  • 6. Data: 2003-09-01 12:50:23
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Pan/i urzędnik/czka:
    > - W takim razie poproszę o faktury napraw... :/

    Pan Podatnik:
    - Wyrzuciłem. Nie mam obowiązku ich przechowywać.

  • 7. Data: 2003-09-01 12:56:39
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Pan/i urzędnik/czka:
    > - W takim razie poproszę o faktury napraw... :/

    Jakie faktury ? Nie mam obowiazku brac zadnych faktur. Nie ma prawa,
    ktore mnie do tego zmusza. Po drugie, jakim sposobem moge dostac fakture
    na uzywane fotele, elementy zawieszenia i opony od osoby prywatnej ?
    ;-)))