eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic? › Re: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
    Date: Wed, 4 May 2005 21:07:54 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 36
    Sender: g...@o...pl@ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Message-ID: <d5b6i7$gie$1@news.onet.pl>
    References: <d5b5md$3jj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ahr98.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1115233671 16974 83.16.199.98 (4 May 2005 19:07:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 May 2005 19:07:51 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:294852
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra wyskrobał(a):
    > Taka hipotetyczna sytuacja:
    >
    > Podjezdzam na stacje benzynowa gdzies na trasie, nalewam paliwa za 200zl
    > i ide placic.
    > Daje moja karte platnicza (na drzwiach jest naklejka-informacja ze karty
    > akceptuja), po czym po kilku probach sprzedawca mowi ze nie dziala, bo
    > nie ma polaczenia z bankiem (czasami sie takie rzeczy sie zdarzaja).
    >
    > No i co w takiej sytuacji nalezy zrobic?
    > Gotowki brak, a najblizszy bankomat na pewno za daleko zeby ganiac
    > piechota.
    > Paliwa odlac sie nie da, a sprzedawca by chcial kase za nie.
    >
    > Czy jest jakos uregulowane prawnie to jak nalezy postapic?
    > Zakladam brak zgody sprzedawcy na "odroczony termin platnosci
    > przelewem", bo nie ma do tego kompetencji (on tu tylko jest kasierem,
    > kierownika nie ma i nie ma komorki).

    Generalnie to jest problem właściciela stacji benzynowej, bo deklaruje, że
    przyjmuje zapłatę w formie innej niż gotówkowa, a potem okazuje się, że
    jednak tak nie można płacić. Klient widzący na dzwiach odpowiednią nalepkę
    nie musi wiedzieć, że terminal w środku nie działa.

    Najpraktyczniej byłoby jakby tankujący i ktoś ze stacji spisali kwit, że
    dnia tego i tego osoba taka i taka, za kwotę taką i taką, nalała sobie
    paliwa i nie mogła zapłacić wskutek awarii systemu kart płatniczych.
    Kupujący zobowiązuje się do przelania w terminie 14 dni na rachunek
    sprzedającego kwoty będącej zapłatą za nabyte paliwo. I tyle w sumie, można
    jechać... Potem zostaje sądowe dochodzenie wierzytelności ewentualnie.

    --
    Bartek Gliniecki
    [ Na kłopoty z Outlook Express... --> http://republika.pl/gliniecki ]
    [ email: jak potrzebujesz, to spytaj .:::::::::::::. GG: tak samo ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1