  • 1. Data: 2005-05-04 18:49:19
    Temat: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Taka hipotetyczna sytuacja:

    Podjezdzam na stacje benzynowa gdzies na trasie, nalewam paliwa za 200zl
    i ide placic.
    Daje moja karte platnicza (na drzwiach jest naklejka-informacja ze karty
    akceptuja), po czym po kilku probach sprzedawca mowi ze nie dziala, bo
    nie ma polaczenia z bankiem (czasami sie takie rzeczy sie zdarzaja).

    No i co w takiej sytuacji nalezy zrobic?
    Gotowki brak, a najblizszy bankomat na pewno za daleko zeby ganiac piechota.

    Paliwa odlac sie nie da, a sprzedawca by chcial kase za nie.

    Czy jest jakos uregulowane prawnie to jak nalezy postapic?
    Zakladam brak zgody sprzedawcy na "odroczony termin platnosci
    przelewem", bo nie ma do tego kompetencji (on tu tylko jest kasierem,
    kierownika nie ma i nie ma komorki).

  • 2. Data: 2005-05-04 19:07:54
    Temat: Re: Co nalezy zrobic jak sie nie ma czym zaplacic?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Tomasz Pyra wyskrobał(a):
> [...]
    > Zakladam brak zgody sprzedawcy na "odroczony termin platnosci
    > przelewem", bo nie ma do tego kompetencji (on tu tylko jest kasierem,

    Generalnie to jest problem właściciela stacji benzynowej, bo deklaruje, że
    przyjmuje zapłatę w formie innej niż gotówkowa, a potem okazuje się, że
    jednak tak nie można płacić. Klient widzący na dzwiach odpowiednią nalepkę
    nie musi wiedzieć, że terminal w środku nie działa.

    Najpraktyczniej byłoby jakby tankujący i ktoś ze stacji spisali kwit, że
    dnia tego i tego osoba taka i taka, za kwotę taką i taką, nalała sobie
    paliwa i nie mogła zapłacić wskutek awarii systemu kart płatniczych.
    Kupujący zobowiązuje się do przelania w terminie 14 dni na rachunek
    sprzedającego kwoty będącej zapłatą za nabyte paliwo. I tyle w sumie, można
    jechać... Potem zostaje sądowe dochodzenie wierzytelności ewentualnie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-05-04 19:40:35
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    > nie ma polaczenia z bankiem (czasami sie takie rzeczy sie zdarzaja).
    >
    > No i co w takiej sytuacji nalezy zrobic?

    Prawnie to nie wiem - w praktyce pan prosi o zostawienie czegoś (komórki,
    dowodu tożsamości) i prosi o uiszczenie do 20.00.

    JoP

  • 4. Data: 2005-05-04 19:43:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > że jednak tak nie można płacić. Klient widzący na dzwiach odpowiednią
    > nalepkę nie musi wiedzieć, że terminal w środku nie działa.

    No tak, ale czy wywieszenie na drzwiach naklejki "VISA costam", obliguje
    go do przyjmowania platnosci karta?

    Pozatym problemy z placeniem karta czasami dotycza jednej karty - druga
    karta z innego banku da sie zaplacic. Pewnie problemy sa na linii
    operator terminala - bank.
    Mnie klienta to nic nie obchodzi, ale problem niekoniecznie musi miec
    przyczyne w niedzialajacym terminalu.

> [...]
    > sprzedającego kwoty będącej zapłatą za nabyte paliwo. I tyle w sumie,
    > można jechać... Potem zostaje sądowe dochodzenie wierzytelności

    No to jest jasne - wiadomo ze taka byla by moja propozycja.
    Ale zakladam ze sprzedawca mowi ze nie moze, bo mu szef nie pozwolil i
    go z pracy wywali.
    Lub po prostu sprzedwca wykazuje zla wole - czyli twierdzi ze on sie na
    takie cos nie zgadza.

    A wiec sytuacja jest taka - paliwo nalane, kasy brak, karta nie dziala.
    Sprzedawca nie chce mnie puscic bez zaplacenia.
    Ja nie chce pojechac bez zalatwienia sprawy - no bo jak ot tak odjade
    bez zalatwienia tego, to tak jak bym ukradl?

    Czy zlozenie oswiadczenia woli o gotowosci podania swoich danych
    (wylegitymowania sie) w celu pozniejszej zaplaty nie obliguje jakos
    sprzedawcy do wyrazenia na to zgody?

    Mozemy wezwac policje - sprzedawca powie ze zatankowalem, a ja nie chce
    zaplacic. Ja powiem ze mam karte, ktora u sprzedawcy nie dziala.

    Paliwa odlac sie nie da - no chyba ze laweta, warsztat, odlewanie,
    cudowanie. Na to chyba ja sie moge nie zgodzic - moge?
    Czy moze jest tak, ze sprzedawca ma prawo zazadac zwrotu towaru jesli z
    jakichkolwiek przyczyn nie uda sie mi zaplacic? I wtedy to juz moj
    problem jak mu oddam to paliwo.

  • 5. Data: 2005-05-04 19:45:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > No tak, ale czy wywieszenie na drzwiach naklejki "VISA costam", obliguje
    > go do przyjmowania platnosci karta?

    Jezeli to nie byla karta typu electron tylko wypukla to sprzedawca
    laski nie robi tylko wyciaga tzw zelazko, printuje karte i po sprawie.

    j.

  • 6. Data: 2005-05-04 20:17:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Jezeli to nie byla karta typu electron tylko wypukla to sprzedawca
    > laski nie robi tylko wyciaga tzw zelazko, printuje karte i po sprawie.

    A jak mu sie bloczek samokopiujacy skonczy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-05-04 20:25:02
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Jolanta* *Pers* [ j...@W...gazeta.pl ] napisał(a):

    > Prawnie to nie wiem - w praktyce pan prosi o zostawienie czegoś
    > (komórki, dowodu tożsamości) i prosi o uiszczenie do 20.00.

    o tak, a potem na rachunku komorki 5000 zl :P
    a dowodu tozsamosci nie wolno odstepowac innym osobom! :>

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 8. Data: 2005-05-04 20:34:51
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2005 20:49:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > No i co w takiej sytuacji nalezy zrobic?
    > Gotowki brak, a najblizszy bankomat na pewno za daleko zeby ganiac piechota.

    Kilka razy byłem w podobnej sytuacji. Pierwszy raz po prostu spisali dane,
    a ja pisemnie zobowiązałem się do zapłacenia przelewem.
    Potem już miałem konto w banku internetowym, więc przelewu dokonałem
    telefonicznie, prosząc konsultanta o przefaksowanie na stację dowodu
    wykonania operacji. 10 min i po sprawie.

    RG

  • 9. Data: 2005-05-04 20:37:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Prawnie to nie wiem - w praktyce pan prosi o zostawienie czegoś
    (komórki,
    > dowodu tożsamości) i prosi o uiszczenie do 20.00.

    Z dowodem osobistym to bez sensu: klient tankuje za 200 zł, zostawia dowód
    i nie wraca po niego, zgłasza zagubienie i za 30 zł wyrabia nowy. A
    pompiarz może sobie ten dowód w buty wsadzić i jest 200 zł do tyłu.
    Pomijam kwestię legalności przyjmowania dowodu osobistego "pod zastaw".

    Alek

  • 10. Data: 2005-05-04 21:39:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    O ile tylko terminal nie raportuje, ze brak jest środków na karcie, to
    jest to problem obsługi stacji,a nie klienta. Skoro nie mogą przyjąć
    zapłaty kartą pomimo tego, że się umówili z klientem na taką zapłatę
    (umowa ta wynika z nalepki na drzwiach), to mają roszczenie do niego o
    zapłatę i tyle. Faktura na opóźniony termin płatności im pozostaje.