  • 21. Data: 2007-10-09 09:53:57
    Temat: Re: Co moze patrol policji?
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Jotte napisał(a):

    > 2. Dajesz DR nie dajesz polisy OC. Policjant stwierdza, że na drodze
    > publicznej znajduje się zarejestrowany samochód nie posiadający
    > opłaconego obowiązkowego ubezpieczenia. Nie może dopuścić, abyś ty lub
    > ktokolwiek inny nim odjechał, nie może on także stać na drodze.
    > Lawetka...

    No jasne, pewnie.

    3. Stoi sobie pusty, zamknięty samochód na parkingu.
    Policjant stwierdza, że nie widzi nigdzie polisy OC,
    więc lawetka, etc...

    Stach

  • 22. Data: 2007-10-09 10:10:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fefj3o$d15$1@node1.news.atman.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

    > No jasne, pewnie.
    > 3. Stoi sobie pusty, zamknięty samochód na parkingu.
    > Policjant stwierdza, że nie widzi nigdzie polisy OC,
    > więc lawetka, etc...
    A jakbyś tak pomyślał trochę, to coś by się stało?
    Hint: omawiany samochód nie jest pusty, znajduje się w nim prawdopodobny
    posiadacz pojazdu (uwaga: nie należy pojęcia "posiadacz" rozumieć potocznie,
    lecz w sensie prawnym), a policjant dokonuje kontroli drogowej.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-10-09 11:16:48
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > posiadacz pojazdu (uwaga: nie należy pojęcia "posiadacz" rozumieć
    > potocznie, lecz w sensie prawnym), a policjant dokonuje kontroli drogowej.

    Czyli wniosek jest taki, że w naszym prawie istnieje obowiązek
    posiadania przez jedną z osób znajdujących się w pojeździe
    wszelkich dokumentów samochodu typu OC i dow. rej.?
    Znaczy, jeśli kierowca wysiada, to ma obowiązek wyprosić
    pasażerów i zamknąć samochód, bo inaczej naraża się na odholowanie
    pojazdu?

    Stach

  • 24. Data: 2007-10-09 11:26:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jotte pisze:

> [...]
    > posiadacz pojazdu (uwaga: nie należy pojęcia "posiadacz" rozumieć
    > potocznie, lecz w sensie prawnym), a policjant dokonuje kontroli drogowej.

    Gdzie jest zakaz dokonywania kontroli drogowej pustego pojazdu?

    Albo podeprzyj sie jakimiś orzeczeniami, albo nie rób zamętu.

    M.

  • 25. Data: 2007-10-09 12:11:10
    Od: zxc <d...@c...pl>

    PlaMa wrote:
    > Sanctum Officium pisze:

    > Czytam twoje posty i muszę się spytać? Z tobą wszystko jest w porządku?
    > Normalny jesteś?

    poczytaj jego tworczosc na pl.pregierz... wnioski wyciagnij sam ;)

  • 26. Data: 2007-10-09 12:29:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fefoh9$5j7$1@news.onet.pl Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> pisze:

    > Gdzie jest zakaz dokonywania kontroli drogowej pustego pojazdu?
    > Albo podeprzyj sie jakimiś orzeczeniami, albo nie rób zamętu.
    Najpierw myśl, potem jeszcze myśl, a dopiero potem pisz.
    Aha - najpierw jeszcze czytaj ze zrozumieniem.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-10-09 12:43:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fefnv4$eh6$1@node1.news.atman.pl Krzysztof Stachlewski
    <s...@f...pl> pisze:

> [...]
    > Znaczy, jeśli kierowca wysiada, to ma obowiązek wyprosić
    > pasażerów i zamknąć samochód, bo inaczej naraża się na odholowanie
    Niejeden głupi przepis w naszym prawie.
    Myślę, że jednak może nie jest tak źle i nawet policjant będzie miał w razie
    czego na tyle rozsądku i dobrej woli, że jak mu się powie, że kierowca zaraz
    wraca to chwilę poczeka.
    Z kolei kierowca może odchodząc na dłużej może powierzyć osobie pozostającej
    w pojeździe DR i polisę (przecież to się w praktyce trzyma razem).
    Nie ma sensu wymyślać coraz to głupszych sytuacji typu DR pokażę, a polisę
    OC nie, czy też (może nawet jeszcze durniejsze) kontrola drogowa pustego
    pojazdu.
    Ustawy PoRD i o obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych są łatwo
    dostępne (miłej lektury), linki opiniodawcze podałem, jak ktoś chce więcej
    łatwo znajdzie.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2007-10-09 13:36:05
    Od: nadir <h...@o...gov>

> [...]
    > opłaconego obowiązkowego ubezpieczenia. Nie może dopuścić, abyś ty lub
    > ktokolwiek inny nim odjechał, nie może on także stać na drodze.
    > Lawetka...
    > Oczywiście możesz się różnie tłumaczyć, np. że polisę ma właściciel
    > który wyskoczył na siku albo coś poważniejszego i może misiek poczeka
    > parę chwil, ale jak jej w końcu nie zobaczy to będzie ta tańsza wersja z
    > linków, które podałem.
    > Jeśli do tego okaże się później, że tej polisy tak naprawdę nie ma, to
    > będzie wariant dużo droższy (tabela w jednym z uprzednio podanych linków).

    Czyli jak w moim prawidlowo zaparkowanym samochodzie bez dokumentow i
    kluczykow bedzie siedzial moj 15-to letni syn, to samochod mi odcholuja
    za brak OC a syna zamkna profilaktycznie na 48h, bo moze ukradl ten
    samochod?

  • 29. Data: 2007-10-09 14:06:05
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Myślę, że jednak może nie jest tak źle i nawet policjant będzie miał w
    > razie czego na tyle rozsądku i dobrej woli, że jak mu się powie, że

    Ciekawe to jest w świetle ogólnej tendencji do ... ziobrywacji? ...
    prawa, czyli literalnego traktowania różnych przepisów, bez próby
    zrozumienia sensu i potrzeby.
    Policja mogłaby od jutra odholowywać wszystkie stojące samochody
    i wszystko byłoby "zgodne z prawem" i to jest przerażające.

    Stach

  • 30. Data: 2007-10-09 14:07:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, Maciej Bebenek wrote:

    > Gdzie jest zakaz dokonywania kontroli drogowej pustego pojazdu?

    Jesteś pewien, że kontrolowanym się POJAZD?

    pzdr, Gotfryd
    (uczulony w związku z myleniem "przedsiębiorstwa" z "przedsiębiorcą",
    a ściślej firmą czyli nazwa przedsiębiorcy :))