    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co może ochroniarz w sklepie
    Date: Wed, 11 Jun 2014 15:14:00 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:ln9k7l$qhr$1@node1.news.atman.pl...

    > I pytań nie ubiegniesz, bo zadam takie: co byś doradzał w sytuacji kiedy
    > nie wzywają policji, nie spierdalają tylko chcą gdzieś zaciągnąć, hmm?

    Wezwać Policje samemu, ale dociągnąc to do konca, czyli złożyc zawiadomiene
    o przestępstwie i zażalić sie na ewentualną odmowę wszczęcia. W moim
    powiecie jedna taka sparwa - akurat z urzędu :-) - i rozniosła sie wieść,
    że to nielegalne. Nie słyszałem, by od kilku lat ktoś się poważył.
    Oczywiscie mogę o czymś nie wiedzieć.

    > I czym to się różni od sytuacji niby ujętego złodzieja, który
    > autentycznie niczego nie ukradł? Dwa warianty: (1) jest gotów poczekać na
    > patrol ale nie chce iść w jakiś ciemny kąt; (2) śpieszy się i nie ma
    > chęci na nikogo czekać (bo ja wiem - dostał telefon, że żona mu rodzi lub
    > coś w tym stylu).

    Niestety,poczekać musi. Roszczenie cywilne pozostaje otwarte, ale próbą
    ucieczki generujesz uprawnienia do gonienia. Oczywiście czasem, jak
    zadziała bramka, to szybciej jest pokazać zawartość torby, niż się kopać z
    systemem. Miałem kiedyś takiego Ericson z mieczem Jeday, któy wzbudzał
    zawsze bramki w Media Markt. Później sam go wyjmowałem przed bramką i
    podawałem ochroniarzowi, bo było szybciej. trochę zrozumienia dla pracy
    ochroniarzy i wiele rzeczy może być łatwiejsze.