    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Wed, 8 Jan 2003 14:52:33 +0100

    > I tak zostanie spisany jezeli nie skasuje biletu, bo:
    > "Wezwanie do zapłaty stanowi dowód przejazdu pasażera lub przewozu
    > bagażu bez ważnego biletu i nie zastępuje biletu ani nie upoważnia
    > pasażera do kontynuowania jazdy lub przewozu bagażu."

    Widać różne Zarządy różnie to interpretują. U nas druk wezwania do zapłąty
    bądź opłaty gotówkowej zastępuje bilet docelowy.

    > Jakie prawo tak mowi?

    Wewnętrzne przepisy przewoźnika (a nie wiem czy nie przypadkiem Prawo
    Przewozowe). Zakres działania kontrolera ogranicza się do wnętrza pojazdu i
    na przystanku to on Ci już może zwyczajnie nagwizdać...

    > Tak??? A gdzie tak jest napisane, ze musi?

    Źle się wyraziłem - nie musi, lecz powinien. Oczywiście zawsze można odmówić
    okazania dokumentu, ale wówczas należy się liczyć z dodatkową oplatą za
    ustalenie tożsamosci przez funkcjonariuszy policji / strazy miejskiej.

    pdr
    Olo, kanar