    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co ma byc na pieczatce ?
    Date: Thu, 21 Nov 2002 00:22:17 +0100

    On Tue, 19 Nov 2002, Robert Tomasik wrote:

    >+ Nie znalazłem przepisu mówiącego co powinna zawierać pieczątka.

    Poza REGONEM na *którejś* pieczątce jesteśmy zgodni :)
    [...]
    >+ Mnie się wydaje, że pieczątka spółki cywilnej powinna zawierać imiona i
    >+ nazwiska wspólników

    Jest problem techniczy: przy 4 osobach się nie zmieszczą.
    Przy 3 nie da rady zamieścić innych danych :), chybą że
    któryś nazywa się Jan Kot albo równie krótko :)

    >+ z tego powodu, że sama spółka nie posiada osobowości
    >+ prawnej. W konsekwencji podmiotem prawa są traktowani "zbiorowo" wspólnicy.

    To prawda.

    >+ Skoro tak, to powinni byc określeni, by było wiadomo, od kogo pochodzi
    >+ opatrzony pieczątką dokument. Jak ich nazwisk nie będzie, to w sytuacji
    >+ nieprowadzenia ewidencji spółek, opatrzone taką pieczatką pismo staje się
    >+ anonimem. Co nam powie, jeśli się dowiemy, że pismo pochodzi od firmy X.

    Sprzeciw.
    Jeśli "firma" jest oficjalną nazwą DG osób fizycznych to jest
    zapisana w jawnym rejestrze (UM/UG), ma na to "papier".

    Do sprawy że używanie nazwy "firma" w odniesieniu do nazwy
    nazwy[1] działalności gospodarczej OF jest niewłaściwe - odsyłam
    do wątku o "nazwach skróconych", tam było również o rejestracji.
    [1] - nie ma błędu, chodzi o nazwę nazwy - słowo "firma" oznacza
    "nazwę" !

    [...z resztą się zgadzam - poza problemem "jak to zmieścić !"...]
    >+ Analogicznie jest z REGON-em. Nie pamiętam z czego to wynika, ale firma ma
    >+ obowiązek umieszczać ten numer na pismach, no ale można go wpisywać
    >+ każdorazowo ręcznie - tylko po co?

    No...jest ustawa o ewidencji ;)
    A obowiązek wpisu REGONu do jednej z *pieczątek* jest - ktoś
    właśnie jak wyżej pisałem zapodał artykuły :)

    [...]
    >+ czy też wreszcie
    >+ informacje o charakterze czysto reklamowym (np. "rok założenia: 1850").

    To się kwalifikuje do ostrzeżenia i wysłania na *.podatki: takiej
    pieczątki nie można wliczyć w KUP, co najwyżej RiR (i VAT
    w ilości pół piwa przepada ;> !).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący nazwą skróconą DG)