    From: "l.e:h" <l...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi za oszustwo internetowe?
    Date: Wed, 01 Dec 2004 01:14:17 +0100

    "Gregry" <g...@p...onet.pl> skribis:

    >Otoz pewien czlowiek zamiescil ogloszenie o sprzedazy kilku czesci
    >komputerowych. Uzgodnilismy warunki platnosci i wysylki. Wplacilem mu 250zl
    >na konto. Okazalo sie, ze jest to jakis kretacz. Paczki nie przyslal, unika
    >kontaktu. Udalo mi sie jednak ustalic jego wlasciwy adres zamieszkania i
    >wszyskie wazniejsze dane.

    To jest oszustwo pospolite:
    Art. 286 [Oszustwo] § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
    doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym
    mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub
    niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za
    zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Uprawiales seks poza cialem?