  • Data: 2010-02-04 11:31:00
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Z praktyki i przypadku rzeczywistego - zupełnie nic nie grozi (jeśli nie
    > ma z czego zwindykować brakującej kasy), jeśli tylko nie da się dowieść
    > złej woli i z góry zamiaru nie płacenia (oszustwo). Pracodawca stwierdza
    > "no chciałem płacić, ale kryzys, jakoś tak nie wyszło" i sprawy nie ma. W
    > najgorszym przypadku dostanie jakąś śmieszną grzywną (z której
    > pracownikowi nic do szczęścia). A pracownik kasy nie zobaczy i tak, bo
    > pierwszeństwo (w windykacji długów) ma urząd skarbowy, zus, a jak coś
    > zostanie jeszcze - to może pracownik...

    Z tego co piszecie, to faktycznie pracodawcy nie grozi nic - powinno wiec
    byc to nagminne, a w mediach szukajac "po lebkach" znalazlem zaledwie trzy
    przypadki w roku!
    Faktem jest, ze to przypadki dotyczace wiecej niz 150 ludzi w jedym
    zakladzie.
    Czy te praktyki sa nagminne czy tylko wystepuja jako wyjatki?