  • 1. Data: 2004-01-06 16:01:07
    Temat: Cło na samochody od maja 2004
    Od: "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl>

    jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    jakie beda stawki?

  • 2. Data: 2004-01-06 17:05:10
    Temat: Re: Cło na samochody od maja 2004
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> napisał w wiadomości
    > jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    > jakie beda stawki?

    takie samo jakie teraz płacisz przy zakupie samochodu w Krakowie

    andrzej

  • 3. Data: 2004-01-06 19:31:25
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    > jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    > jakie beda stawki?

    Cła to juz nie będzie. Nie wiem tylko co z VAT'em...
    No własnie jak to jest? Trzeba będzie polski VAT płacić (a odzyskiwać np.
    niemiecki VAT 16%) czy po prostu wjeżdzam wozem i go rejestruje w Polsce?

    Pozdro,

    Maxiu

  • 4. Data: 2004-01-06 19:36:29
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btepsn$196$1@news.onet.pl>, andrzej wrote:
    > Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> napisał w wiadomości
    >
    > takie samo jakie teraz płacisz przy zakupie samochodu w Krakowie

    Mozesz sie zdziwic. Nie zebym cos wiedzial konkretnego ntt, ale niektore
    kraje Unii w handlu pomiedzy soba stosuja jak najbardziej clo. Sprobuj np.
    kupic samochod w Niemczech mieszkajac w Holandii.
    Moze i w przypadku Polski nie bedzie cla, ale nie jest to az tak oczywiste
    jakby sie moglo wydawac.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-01-06 20:42:24
    Od: Wiewióra. <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> napisał w wiadomości
    > jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    > jakie beda stawki?

    Nie wiem jak z cłem ale czytałam, że mają podnieść ceny i zrównać je z tymi
    w Niemczech, by nie było lawinowego kupowania samochodów u nas w kraju przez
    innych. Autor podał, że ceny podskoczą o jakieś 20-30%. Co Wy na to? Czy to
    możliwe?

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 6. Data: 2004-01-06 20:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Marcin Debowski wrote:

    >+ In article <btepsn$196$1@news.onet.pl>, andrzej wrote:
    >+ > Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> [...]
    >+ >> jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    [...]
> [...]
    >+ kraje Unii w handlu pomiedzy soba stosuja jak najbardziej clo. Sprobuj np.
    >+ kupic samochod w Niemczech mieszkajac w Holandii.

    Zdaje się że warunkiem jest "jednakowe traktowanie".
    AFAIR Holandia nie produkowała własnych samochodów i cła zawsze
    miała zaporowe, prawdaż to ? :)
    Wystarczy nazwać owo cło "akcyzą" żeby się formaliści nie czepiali :)

    >+ Moze i w przypadku Polski nie bedzie cla, ale nie jest to az tak oczywiste
    >+ jakby sie moglo wydawac.

    Zdaje się że była dyskusja, i że zostałem zakrzyczany powiadając
    iż w .pl mamy lepiszy patent (działający !) - mianowicie akcyzę na
    pojazdy które nie były jako nowe rejestrowane w .pl...
    A co, ktoś bronił komukolwiek rejestrować samochód kiedy nowy
    był ? - nie ? - no to "równe traktowanie" mamy na widelcu :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-06 22:44:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezj
    an.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zdaje się że warunkiem jest "jednakowe traktowanie".
    > AFAIR Holandia nie produkowała własnych samochodów i cła zawsze
    > miała zaporowe, prawdaż to ? :)

    Prawdaż, a w każdym razie od dłuższego już czasu i w odniesieniu do
    osobowych (Daf'y ciężarówki chyba są nadal produkowane).
    To jednakowe traktowanie w kontekscie tego cła miałoby tu oznaczać
    przejęcie części zysku ze sprzedaży samochodów jako rekompensatę za straty
    ewentualnych zysków wynikającą z nie podejmowania własnej produkcji?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-01-07 15:47:31
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Maxiuca wrote:

    > Cła to juz nie będzie. Nie wiem tylko co z VAT'em...
    > No własnie jak to jest? Trzeba będzie polski VAT płacić (a odzyskiwać np.
    > niemiecki VAT 16%) czy po prostu wjeżdzam wozem i go rejestruje w Polsce?

    dostawa nowych środków transportu zawsze opodatkowane w kraju, do
    którego konsument sprowadza np. nowy samochód. Czyli w tym przypadku
    płacisz VAT dwa razy np. w Niemczech i w Polsce. O zwrot niemieckiego
    Vat-u nie będziesz się mógł ubiegać.

    pzdr
    mirek

  • 9. Data: 2004-01-07 17:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ ewentualnych zysków wynikającą z nie podejmowania własnej produkcji?

    W to nie wnikałem :)
    Natomiast dość często widzę posty "europejczyków" powołujących się
    na zasadę "równego traktowania" właśnie :)
    A oni nikogo nie dyskryminują. I jeśli "nasz" przepis jest (nadal ?)
    taki jak podawałem (głowy to ja nie dam :]) to *również* IMHO
    nie jest dyskryminacją :]

    BTW:
    Przyznam że interpretacja mirka (nie wnikałem, ale wygląda że
    "podwójny VAT" jest możliwy - choć dziwnie to wygląda :))
    zaprzeczałaby wnioskom podawanym przez Wiewiórę: i tak będzie
    bariera chroniąca przed "przepływem" jak rozumiem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-08 15:14:34
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zaprzeczałaby wnioskom podawanym przez Wiewiórę: i tak będzie
    > bariera chroniąca przed "przepływem" jak rozumiem...

    Pisałem z pamięci, a teraz odnalazłem odpowiedni dokument na stronie MF

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?typ=news&dzial=524
    &id=21230

    Przyznam, że po ponownym przeczytaniu nie jestem pewien czy dobrze to
    zinterpretowałem (dwa razy VAT).

    pzdr
    mirek