  • 1. Data: 2007-06-04 17:33:05
    Temat: Cieknący kran - kto naprawia ? Najemca Vs właściciel mieszkania
    Od: p...@w...pl

    Witam

    Sprawa ma sie tak - grupa studentów wynajmuje mieszkanie od
    właściciela wielu mieszkań który z tego żyje.

    Od stycznia w wynajmowanym mieszkaniu trochę leje sie woda z kranu -
    nie da rady jej zakręcić (leje sie w sposób ewidentnie mający wpływ na
    rachunki (w mieszkaniu mieszkają 4 osoby każda z nich oprócz opłaty
    za mieszkanie płaci ponad 250zł rachunków )

    Właściciel mieszkania twierdzi ze zgodnie z prawem studenci ma
    rozwiązać problem z kranem
    Dodatkowo w mieszkaniu od zawsze był grzyb.

    Studenci odmawiają płacenia zawyżonych rachunków - do póki kran nie
    zostanie naprawiony

    W związku z dziwną sytuacją cześć studentów wyprowadziła sie sie z
    mieszkania
    Koleś straszy ich sądem - wydzwania po rodzicach zamieszkałych jest
    podobno prawnikiem
    Dodatkowo życzy sobie zapłaty jeszcze dodatkowo za cały lipiec od tych
    co się wyprowadzili

    Kto ma racje ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-04 21:36:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p...@w...pl wrote:

    > Kto ma racje ?

    A jak brzmi umowa?

    Bo normalnie takie drobne, bieżące czynności konserwacyjne, jak naprawa
    kranów czy wymiana żarówek, to leżą w gestii użytkowników lokalu...

  • 3. Data: 2007-06-04 21:43:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 10:33:05 -0700, pharmacia napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie płaci ponad 250zł rachunków )
    >
    > Właściciel mieszkania twierdzi ze zgodnie z prawem studenci ma rozwiązać

    I dobrze twierdzi, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, drobne
    naprawy są problemem najemców.

    > Dodatkowo w mieszkaniu od zawsze był grzyb.

    Nieistotne dla rozstrzygnięcia kto płaci za cieknący kran, za to
    może być powodem do wypowiedzenia umowy przez studentów ze skutkiem
    natychmiastowym, jeżeli ten grzyb zagraża ich życiu lub zdrowiu
    (naciągane mocno)

    > Studenci odmawiają płacenia zawyżonych rachunków - do póki kran nie
    > zostanie naprawiony

    Czyli narażają się tylko na odsetki od w/w rachunków.

> [...]
    > podobno prawnikiem
    > Dodatkowo życzy sobie zapłaty jeszcze dodatkowo za cały lipiec od tych

    To zależy jaka była treść umowy. Jeżeli jest na czas nieokreślony
    z miesięcznym okresem wypowiedzenia, i studenci się właśnie
    wyprowadzili, to jeżeli wynajmujący uzna to za wypowiedzenie umowy (lub
    sam im wypowie umowę teraz), miesięczny okres wypowiedzenia upływa pod
    koniec lipca.

    Jeżeli zaś ani studenci ani wynajmujący nie wypowiedzieli umowy,
    to studenci będą musieli płacić aż tą umowę wypowiedzą. I nie ma tutaj
    większego znaczenia czy mieszkają czy nie.

    p. m.

  • 4. Data: 2007-06-05 15:01:42
    Od: "industrial" <i...@o...eu>

    Użytkownik <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    [...]

    Rozwiązanie problemu z kranem (o ile wymaga tylko drobnej naprawy, a nie
    wymiany całej instalacji na przykład) należy do osób, które podpisały umowę
    z właścicielem, czyli w tym wypadku najprawdopodobniej mieszkańców.
    Grzyb nie ma znaczenia, o ile nie utrudnia on w znacznym stopniu korzystania
    z mieszkania.

    Wyprowadzenie się z mieszkania, o ile nie rozwiązano przy tym umowy, nie ma
    żadnego znaczenia prawnego. Co do opłat za mieszkanie po terminie przesłania
    oświadczenia o odstąpieniu od umowy (o ile była zawarta na czas
    nieokreślony) - to zależy od ustanowionego umownie okresu wypowiedzenia.

    Osobiście radzę zgłosić się do adwokata - za wymianę uszczelki w kranie
    skasuje najwyżej kilkanaście złotych, a problem będzie rozwiązany :)

    industrial

    i...@o...eu

  • 5. Data: 2007-06-05 20:35:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    p...@w...pl napisał(a):
    > Sprawa ma sie tak - grupa studentów wynajmuje mieszkanie od
    > właściciela wielu mieszkań który z tego żyje.
    > Od stycznia w wynajmowanym mieszkaniu trochę leje sie woda z kranu -
    Nie zbyt prawna porada - ale "naprawa cieknącego kranu" to nawet dla
    studenta teologii nie powinna być przeokrutnie skomplikowana. Naprawdę
    nie trzeba chyba jeszcze mieć certyfikatu z gildii hydraulików by
    wymienić gumkę/uszczelkę za 20gr? I nie robić afery z pierdoły.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2007-06-05 20:49:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    industrial wrote:

    > Osobiście radzę zgłosić się do adwokata - za wymianę uszczelki w kranie
    > skasuje najwyżej kilkanaście złotych, a problem będzie rozwiązany :)

    IMHO lepszy byłby hydraulik, bo adwokat to weźmie 5 stów za każdą
    rozpoczętą godzinę - a większość czasu spędzie na sprawdzaniu przepisów
    budowlanych ;)

    BP,NMSP ;)

  • 7. Data: 2007-06-06 11:00:29
    Od: "industrial" <i...@o...eu>

    wiadomości news:esugj4-tmu.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > IMHO lepszy byłby hydraulik, bo adwokat to weźmie 5 stów za każdą
    > rozpoczętą godzinę - a większość czasu spędzie na sprawdzaniu przepisów
    > budowlanych ;)

    Sądząc jednak po nazwie tej grupy dyskusyjnej i treści posta, Autor wątku
    koniecznie potrzebuje pomocy prawnika, nie hydraulika ;) W każdym razie
    miałem na myśli to, że być może każdy facet bez dwóch lewych rąk jest w
    stanie naprawić problem bez sądzenia się o cieknący kran, co wydaje mi się
    skrajnie nierozsądne.

    ind.

  • 8. Data: 2007-06-06 12:43:37
    Od: M&C <c...@C...pl>

    industrial pisze:

    > Grzyb nie ma znaczenia, o ile nie utrudnia on w znacznym stopniu
    > korzystania z mieszkania.

    Chyba nie masz racji. Grzyby budowlane są szkodliwe. Ale ta uszczelka...
    szkoda słów ;-)

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 9. Data: 2007-06-06 18:08:34
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przecież najmujący studenci chcą ewidentnie zrobić właściciela wynajmującego "na
    kran".
    Moze to taki nowy sposób na landlorda przywieziony z UK ???
    ;-))
    JaC

  • 10. Data: 2007-06-06 23:09:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-06 13:00 industrial pięknie wystukał/a:

> [...]
    > razie miałem na myśli to, że być może każdy facet bez dwóch lewych rąk
    > jest w stanie naprawić problem bez sądzenia się o cieknący kran, co

    Może on kranu nigdy w domu nie miał i korzystał z pompy, więc dlatego
    zepsuł i nie potrafi teraz po sobie naprawić/wymienić uszczelki.

    --
    animka