  • 11. Data: 2007-06-08 10:44:22
    Temat: okres wypowiedzenia umowy najmu
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    mvoicem wrote:

    > To zależy jaka była treść umowy. Jeżeli jest na czas nieokreślony
    > z miesięcznym okresem wypowiedzenia, i studenci się właśnie
    > wyprowadzili, to jeżeli wynajmujący uzna to za wypowiedzenie umowy (lub
    > sam im wypowie umowę teraz), miesięczny okres wypowiedzenia upływa pod
    > koniec lipca.

    Właśnie, prawo reguluje, że umowy najmu w których okres wypowiedzenia
    określony jest w umowie trzeba rozwiązywać z końcem miesiąca?

    Przykład, w umowie zapis "Okres wypowiedzenia umowy wynosi 1 miesiąc". AFAIK
    prawo określa okresy i tryb wypowiedzenia umowy ale pod warunkiem, że nie
    ustalono innych w umowie, a w tym przypadku podano - 1 miesiąc.

    Czyli jak dla mnie to np. od 15 czerwca, 1 miesiąc to do 15 lipca.

    Jak to jest w rzeczywistości?

    Pozdrawiam,
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 12. Data: 2007-06-08 12:16:44
    Temat: Re: okres wypowiedzenia umowy najmu
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 12:44:22 +0200, arekmx napisał(a):

> [...]
    > że nie ustalono innych w umowie, a w tym przypadku podano - 1 miesiąc.
    >
    > Czyli jak dla mnie to np. od 15 czerwca, 1 miesiąc to do 15 lipca.

    Wg. mnie nie. od 15 czerwca do 15 lipca by było gdyby była mowa o 30
    dniach.

    p. m.

  • 13. Data: 2007-06-08 23:21:30
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    mvoicem wrote:

    > Wg. mnie nie. od 15 czerwca do 15 lipca by było gdyby była mowa o 30
    > dniach.

    Wg mnie jeden miesiąc ma od 28 do 31 dni, a nie np. 46 więc też nie
    pasuje "1 miesiąc" jako do końca lipca.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 14. Data: 2007-06-11 08:53:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 01:21:30 +0200, arekmx napisał(a):

    > Wg mnie jeden miesiąc ma od 28 do 31 dni, a nie np. 46 więc też nie
    > pasuje "1 miesiąc" jako do końca lipca.

    Ale też miesiąc rozpoczyna się od pierwszego dnia (danego miesiąca) do
    ostatniego dnia miesiąca.
    Przy np. tygodniowym okresie wypowiedzenia nie liczysz od wtorku do
    następnego poniedziałku - tylko zaczyna biec od poniedziałku (po tym wtorku
    w którym wypowiedziałeś umowę) do soboty.

    W Twoim przykładzie, złożenie wypowiedzenia umowy 15 czerwca skutkować
    będzie biegiem rozpoczęcia wypowiedzenia od 1 lipca i zakończeniem na 31
    lipiec.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 15. Data: 2007-06-13 13:40:38
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Herald wrote:

> [...]
    >
    > W Twoim przykładzie, złożenie wypowiedzenia umowy 15 czerwca skutkować
    > będzie biegiem rozpoczęcia wypowiedzenia od 1 lipca i zakończeniem na 31

    Hm, a jest taka interpretacja jawnie gdzieś zapisana w aktach prawnych czy
    to może wynika z praktyki?

    Potocznie "za miesiąc" nie oznacza na koniec przyszłego miesiąca itd.
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 16. Data: 2007-06-13 20:41:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    arekmx napisał(a):
    > Hm, a jest taka interpretacja jawnie gdzieś zapisana w aktach prawnych

    skuteczność wypowiedzenia na koniec miesiąca - art.673 kc, art.688 kc
    (jeśli chodzi o najem)
    ale nie musi tak być, jeśli w umowie jest miesiąc to raczej nie należy
    tego rozumieć jako 'na koniec miesiąca'

    KG

  • 17. Data: 2007-06-14 08:45:54
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    kam wrote:

    > skuteczność wypowiedzenia na koniec miesiąca - art.673 kc,

    Dotyczy tylko terminów ustawowych czyli mojego przypadku nie dotyczy.

    > art.688 kc
    > (jeśli chodzi o najem)

    Ten jeśli rozumiem określa warunek brzegowy czyli można wypowiadać do przodu
    maksymalnie ze skutkiem na za 3 miesiące na koniec miesiąca. Czyli też nie
    dotyczy.

    > ale nie musi tak być, jeśli w umowie jest miesiąc to raczej nie należy
    > tego rozumieć jako 'na koniec miesiąca'

    Tak to zinterpretuje chociaż szczerze mówiąc nadal nie mam pojęcia jaki
    zamysł leży w obowiązującym prawie.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl