  • 1. Data: 2007-06-04 16:16:22
    Temat: Śmierć ojca i jego długi, o których nikt nie wiedział...
    Od: "RaMoon" <r...@o...pl>

    Sprawa wygląda następująco, mój tata umarł kilka dni temu pozostawiając po
    sobie troche długów w bankach, ale to akurat nie problem bo kredyty były
    ubezpieczone, natomiast dzisiaj znalazłem w jego dokumentach ręcznie spisaną
    umowę pożyczki z osobą prywatną gdzie jest ujęte, że w razie nie spłacenia
    zadłużenia pożyczkodawca otrzyma samochód, który był własnościa ojca, o tym
    zadłużeniu nikt w domu nie miał zielonego pojęcia aż do dzisiaj, moje
    pytanie brzmi czy moja mama jest zobowiązana do spłaty tego długu??

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
    RaMoon

  • 2. Data: 2007-06-04 16:33:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2007 18:16:22 +0200, RaMoon napisał(a):

    > pytanie brzmi czy moja mama jest zobowiązana do spłaty tego długu??

    Tak.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-06-04 17:31:15
    Od: "DarkDaro" <c...@a...net.pl-nospam>

    > Tak.

    Jeżeli odrzuci spadek to też ? Myślę, że nie!

    --
    Pzdr
    Mroczny Daro

  • 4. Data: 2007-06-04 17:50:56
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "DarkDaro" <c...@a...net.pl-nospam> napisał w wiadomości

    | Jeżeli odrzuci spadek to też ? Myślę, że nie!

    Odrzucenie spadku przez matkę spowoduje przejęcie spadku przez dzieci.
    jeżeli sa pełnoletnie to moga też spadek odrzucić a jeżeli nie to będą się z
    tym wozić do osiagnięcia pełnoletności. Może przyjąć spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza?

  • 5. Data: 2007-06-04 18:15:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DarkDaro" <c...@a...net.pl-nospam> napisał w wiadomości
    > Jeżeli odrzuci spadek to też ? Myślę, że nie!

    Ale wówczas odrzuci i samochód.

  • 6. Data: 2007-06-05 03:24:50
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Paweł Ubysz napisał(a):
    > Odrzucenie spadku przez matkę spowoduje przejęcie spadku przez dzieci.
    > jeżeli sa pełnoletnie to moga też spadek odrzucić a jeżeli nie to będą się z
    > tym wozić do osiagnięcia pełnoletności.

    z czym niby?

    KG

  • 7. Data: 2007-06-05 16:43:52
    Od: "Robot" <n...@m...sorkiii>

    > Jeżeli odrzuci spadek to też ? Myślę, że nie!

    Jaki spadek? Była jego żoną, i jeśli mieli wspólnotę
    majątkową, to jest współwłaścicielem, a nie spadkobiercą.

    Ludzie, nie zadawajcie na tej grupie pytań, tylko idźcie
    do profesjonalnego prawnika. Tu nikt wam nie udzieli
    prawidłowej odpowiedzi.

    Robot

  • 8. Data: 2007-06-05 19:20:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robot napisał(a):
    > Jaki spadek? Była jego żoną, i jeśli mieli wspólnotę
    > majątkową, to jest współwłaścicielem, a nie spadkobiercą.

    spadkobiercy niewątpliwie są współwłaścicielami...
    Co Twoim zdaniem dzieje się z przedmiotami objętymi wspólnością po jej
    ustaniu?

    > Ludzie, nie zadawajcie na tej grupie pytań, tylko idźcie
    > do profesjonalnego prawnika. Tu nikt wam nie udzieli
    > prawidłowej odpowiedzi.

    w takim razie witamy w naszym gronie

    KG

  • 9. Data: 2007-06-06 08:20:23
    Od: "DarkDaro" <d...@g...hate-spam.pl>

    > Ludzie, nie zadawajcie na tej grupie pytań, tylko idźcie
    > do profesjonalnego prawnika. Tu nikt wam nie udzieli
    > prawidłowej odpowiedzi.

    hehehe..a prawnik spyta na grupie i skasuje 50zł

    --
    Pzdr
    Mroczny Daro