    From: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciekawy problem - bezprawne wykorzystanie zdjecia na www
    Date: Fri, 30 Jan 2004 10:39:18 +0100

    Użytkownik "Kuba Rayski" <n...@a...net> napisał w wiadomości
    news:74a0.000000dd.40197f74@newsgate.onet.pl...

    > Witam
    >
    > Posiadam prawa autorskie majatkowe do pewnej fotografii. Kupiem ja (mam
    > umowe) od jej autora. Pole eksploatacji obejmuje internet. Zdjecie to
    kupilem
    > do wykorzystywania jako reklamy mojej dzialalnosci gospodarczej.
    > Tymczasem okazuje sie, ze na pewnej komercyjnej stronie www, wlasnie to
    > zdjecie jest zamieszczone. Autor fotografii oczywiscie nie przekazywal
    nikomu
    > poza mna prawa do korzystania z tego zdjecia, tym bardziej w celach
    > komercyjnych.

    Pewnie za bardzo Ci nie pomoge, bo nie podam Ci paragrafow, ale wiem na
    pewno, ze sprawy o naruszenie praw autorskich sa bardzo proste do wygrania.
    Mam znajomego, ktory doswiadczyl tego na wlasnej skorze (wykorzystal czyjs
    projekt nie placac mu za to). I autor projektu zwrocil sie do niego zadajac
    zadajac 4 razy wiecej niz normalnie taki projekt by kosztowal. Sprawa nie
    trafila do sadu, bo poszli na ugode, jednak musial zaplacic polowe zadanej
    sumy. Wiec jezeli jestes w stanie udowodnic, ze ktos to zdjecie wykorzystal
    bezprawnie, to moim zdaniem spokojnie mozesz zadac usuniecia go z witryny,
    lub (albo i) zadac naleznych Ci pieniedzy za jego wykorzystanie. Kiedys, gdy
    prawo autorskie sie pojawilo chodzila opinia, ze kazdy prawnik bierze taka
    sprawe z pocalowaniem w reke. Nie wiem czy to prawda, nie sprawdzalem, ale
    mysle, ze znajdziesz bez problemu kogos, kto sie w tym w razie czego zajmie.

    pzdr
    M.