  • 1. Data: 2003-06-24 13:38:44
    Temat: Ciaza - praca
    Od: k...@w...pl (Kasia)

    Czesc wszystkim,
    mam do Was pytanie. Jestem teraz na zwolnieniu lekarskim "ciazowym",
    poniewaz jestem zatrudniona dostaje od ZUSu 100% wynagrodzenia; nie pracuje
    poniewaz moja praca wiaze sie z czestymi delegacjami do zakladow
    przemyslowych - jest to dla mnie i dziecka zbyt niebezpieczne oraz
    niewygodne. I teraz mam pytanie czy moge szukac jakiegokolwiek innego
    zajecia dodatkowego (dostaje juz kota w domu, a poza tym pieniazki zawsze sa
    potrzebne)? czy istnieje jakas forma zatrudnienia dzieki ktorej moge
    pracowac, np.umowa o dzielo, umowa zlecenie?
    Dziekuje z gory za pomoc
    Z powazaniem
    KAS

  • 2. Data: 2003-06-24 18:38:02
    Temat: Re: Ciaza - praca
    Od: "Protr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebne)? czy istnieje jakas forma zatrudnienia dzieki ktorej moge
    > pracowac, np.umowa o dzielo, umowa zlecenie?

    Nie polecam. Jesteś na zwolnieniu lekarskim, nie jest istotne czy dotyczy
    ono ciąży czy nie patrząc na to ze strony obecności w pracy. W razie
    kontroli (a taką może przeprowadzić zarówno pracodawca jak i ZUS) możesz
    mieć kłopoty.
    Natomiast jeżeli byłaby to praca w domu, najlepiej "leżąca" np. tłumaczenie,
    pisanie etc. to raczej trudno będzie udowodnić, że w danej chwili
    pracujesz...
    Polecam umowę o dzieło, praktycznie nie pozostawia śladów, jedynie w
    Urzędzie Skarbowym...

    Piotr
    Rzeszów
    mailto me directly on p...@w...pl
    "Będziesz tam gdzie chcesz...
    dopóki nie znajdą Cię tu gdzie byłeś..."
    ---------------------------------------

  • 3. Data: 2003-06-24 21:52:49
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | potrzebne)? czy istnieje jakas forma zatrudnienia dzieki ktorej moge
    | pracowac, np.umowa o dzielo, umowa zlecenie?

    To jesteś chora czy nie?

    Andrzej K.

  • 4. Data: 2003-06-25 10:24:48
    Temat: Re: Ciaza - praca (OT)
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-06-24 23:52, Oberfeldkurat napisał(a):
    > To jesteś chora czy nie?

    A swoją drogą, to dlaczego ciąża jest chorobą????
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 5. Data: 2003-06-25 20:18:37
    Od: k...@w...pl (Kasia)

    > A swoją drogą, to dlaczego ciąża jest chorobą????
    > - Szwejk

    Ciaza nie jest choroba, a zwolnienie lekarskie w trakcie jej trwania moze
    byc dawane z wielu powodow np. z powodu zlego samopoczucia ciezarnej ale
    rowniez gdy ciaza jest zagrozona.
    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
    KAS

  • 6. Data: 2003-06-25 22:45:01
    Od: diodka <d...@e...pl>

    > Ciaza nie jest choroba, a zwolnienie lekarskie w trakcie jej trwania moze
    > byc dawane z wielu powodow np. z powodu zlego samopoczucia ciezarnej ale
    > rowniez gdy ciaza jest zagrozona.

    albo z powodu pracy przy maszynach z duzym polem magentycznym...
    elektrycznym czy innym tego typu...
    lepiej dac zwolnienie niz zeby sie mialy niedorozwiniete dzieci rodzic

    d.

  • 7. Data: 2003-06-27 19:39:44
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | albo z powodu pracy przy maszynach z duzym polem magentycznym...
    | elektrycznym czy innym tego typu...
    | lepiej dac zwolnienie niz zeby sie mialy niedorozwiniete dzieci rodzic

    W takich przypadkach pracodawca winien przenieść pracownicę do innej pracy,
    a jeśli to niemożliwe - zwolnić z obowiązku świadczenia pracy (art.179 Kp).

    Andrzej K.