    From: "Ola" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciąża i ...
    Date: 5 Jan 2005 22:19:39 +0100

    No dobra....
    A jeśli dziewczyna, podpisując umowę nie wiedziała, że jest w ciąży?
    Z postu wynika, że zatrudniając się była w pierwszym miesiącu. Jeśli zaszła w
    ciąże dokładnie 28 dni przed podpisaniem umowy? Nawet jeśli jej się okres
    spóżniał to przyczyn mogło być wiele np: przeziębienie, przemęczenie czy choćby
    stres związany z podjęciem nowej pracy a nie odrazu ciąża. Zresztą przyjmijmy,
    że te 28 dni to sprawa "umowna" , wszystko zależy od organizmu.
    Rozumiem, że to są moje skrajne spekulacje ale niestety takie jest polskie
    prawo, że kobieta zachodząc w ciąże nie martwi się czy dziecko będzie zdrowe
    ale tym, czy będzie miała za co kupić wyprawkę.

    Dlaczego wieszamy odrazu na niej psy, że jest "naciągaczką"? Może dziewczyna
    właśnie tego się bała - nie przyjęcia do pracy?

    Z punktu widzenia pracodawcy:
    Nie ma sytuacji w których nie można się dogadać. Niech idzie na zwolnienie
    lekarskie. Szwindel? Ano szwindel ale wilk syty i owca cała. Bez przesady.

    Z punktu widzenia kobiety:
    Żal mi kraju w jakim żyjemy. Żal mi tego, że kobieta zachodząc w ciąże nie może
    liczyć na wyrozumiałość i musi posuwac sie nawet do zatajania swojego stanu.

    A co drapania sie po cipce lub szkalnki wody w zamian to 80% ciąż jest ciążami
    nieplanowanymi i tego nie da sie przewidzieć. Zresztą wy Panowie tez sie do
    tego przyczyniacie.

    Ciekawa jestem, gdyby wasza matka (teoretycznie), siostra, córka lub inna
    kobieta z rodziny była w takiej sytuacji co byście jej radzili.

    W jednej kwestji się z wami zgodzę: Polskie prawo jest chore.