  • 1. Data: 2002-10-31 06:30:27
    Temat: Choroba psychiczna.
    Od: "TherminatoR" <therminator{Spam_Won}@interia.pl>

    Witam Wszystkich!
    Od dlugiego czasu (pare lat) czytam liste i jak dotad nie musialem o nic sie
    pytac.
    Ale i ja mam teraz prosbę.
    Sytuacja jak nastepuje:
    Mam chorego psychicznie wujka (ubezwlasnowolnionego) .
    Od kilkunastu lat "znecal" sie psychicznie nad babcia. Do obcych (sady,
    lekarze itd.) jet szczytam grzecznosci, elokwencji
    - do tego stopnia, ze jak byl agresywny i przyjechala wezwana karetka to on
    juz siedzial cicho i udawal zdziwionego - po co przyjechala karetka.
    Oczywiscie lekarze zawsze mu uwierzyli a nie nam - bo on taki spokojny.
    Niestety swoim postepowaniem przyczynil sie do smierci babci. Teraz jak
    zaczela sie opiekowac nim mama - zaczelo sie to samo!
    Wizyty u lekarza psychiatry nie pomagaja - lekarz nie chce pomoc skierowac
    wujka na leczenie a nawet w tym przeszkadza w chmski i opryskliwy sposob.
    Wujek wymaga aby przynajmniej raz na pol roku byc w szpitalu - po takim
    pobycie zawsze przez dluzszy czas jest dobrze. NIestety nasze prawo daje
    wariatowi swobode. Jak bedzie chcial isc do szpitala to mozna go tam
    umiescic - ale to jest jak zaciagnac diabla do kosciola.
    Czy i jakie widzicie rozwiazanie tego problemu.
    Nie chce, zeby moja mama podzielila los babci!!!

    Serdecznie pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2002-10-31 09:54:02
    Temat: Re: Choroba psychiczna.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <apqicg$5fl$1@wejherowo-TPNet-1.who.vectranet.pl> TherminatoR napisał(a):
> [...]
    > Czy i jakie widzicie rozwiazanie tego problemu.
    > Nie chce, zeby moja mama podzielila los babci!!!

    A nie można gnoja po prostu wywalić z domu?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2002-10-31 10:35:46
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > Mam chorego psychicznie wujka (ubezwlasnowolnionego) .

    Jeżeli ubezwlasnowolniony to chyba nie on decyduje czy iść do szpitala?

  • 4. Data: 2002-10-31 11:03:26
    Od: "TherminatoR" <therminator{Spam_Won}@interia.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli ubezwlasnowolniony to chyba nie on decyduje czy iść do szpitala?

    Hej!
    Neistety wywalic nie mozna - z innych przyczyn.
    Co zas do umieszczenia w szpitalu to nasz ustawodawca dal wariatom wolnosc -
    moze isc do szpitala z wlasnej woli lub przez sad.
    To drugie jest ciezko wyegzekwowac z powodu jego zachowania w sadach (niby
    normalny).
    Niestety jest to bardzo inteligentny i przebiegly czlowiek a przy tym jego
    choroba czyni go niebezpiecznym.

    Serdecznie pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2002-10-31 11:57:54
    Od: "Q" <b...@p...onet.pl>

    "TherminatoR" <therminator{Spam_Won}@interia.pl> wrote in message

    > Czy i jakie widzicie rozwiazanie tego problemu.
    > Nie chce, zeby moja mama podzielila los babci!!!

    Kolega miał podobny problem ze swoim ojcem (facetowi odbijało po wódce) -
    pomogła metoda "za fraki i o
    ścianę".

  • 6. Data: 2002-10-31 12:19:29
    Temat: Odp: Choroba psychiczna.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik TherminatoR <therminator{Spam_Won}@interia.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:apr2c9$m5n$...@w...who.vectranet
    .pl...
    > Neistety wywalic nie mozna - z innych przyczyn.
    > Co zas do umieszczenia w szpitalu to nasz ustawodawca dal wariatom
    wolnosc -
    > moze isc do szpitala z wlasnej woli lub przez sad.

    ustawa reguluje tą sytuacje , są dwie formy umieszczeń
    w trybie nagłym i wnioskowym
    podałam na priv osobie zainteresowanej kilka pytan jesli bedzie chciała
    głebiej poznać zagadnienie i jak załatwić tą sprawę
    to pewnie sie skontaktuje ...

    > To drugie jest ciezko wyegzekwowac z powodu jego zachowania w sadach (niby
    > normalny).

    nie przesadza ...widocznie nie znasz procedury :-)

    > Niestety jest to bardzo inteligentny i przebiegly czlowiek a przy tym jego
    > choroba czyni go niebezpiecznym.

    tak ale i na takich jest sposób, on moze sobie uważać sie za inteligentnego
    ale powoła sie biegłych bo bez tego nie ma możliwości ,robi sie to z urzędu
    i sprawy są bez ponoszenia kosztow przez osobę wnioskującą takie
    umieszczenie
    jest to tzw. tryb wnioskowy
    nagły jest bardziej drastyczny i wtedy szpital występuje o zatwierdzenie
    takowego pobytu ...

    Sandra