  • 21. Data: 2003-02-26 11:14:28
    Temat: Re: Chcą zabrać DOM prosze o pomoc!!!
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lukasz" <[...]
    > Ale ma zapewnic godne życie za ciężką prace GŁUPCZE. Jeżli chcesz wiedzieć
    > to dziadek Żabeczki był zasłużonym działaczem AK zginął z rąk okupanta. A
    > tak w ogóle nie prosiłem nikogo o komentarz tylko o porade co zrobić w tej
    > sytuacji ale widze że prawnicy za darmo rad nie udzielają.

    Panie Lukaszu
    Troche sie Pan zagalopowal....

    Czlowiek walczyl w AK a jego dzieci wizelly kredyt 200 000 na 55%,
    czyli zgodzili sie placic PONAD 100 000 ROCZNIE....samych odsetek...

    Wzielli ZNACZNIE wiecej, nie trzeba BYLO na wybudowanie domu, wiec
    COS z tymi pieniedzmi powinni byli zrobic.... albo nie brac kredytu..

    Wiec nie trzeba sie zaslaniac zaslugami dziadka- lecz placic.
    Jak ban chce sprzedac - odkupic dlug. a odsetki "skarbowi"
    spokonje splacic..

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-02-26 12:32:22
    Od: "Lukasz" <p...@o...pl>

    Po pierwsze nie wzieli 200 000 000 zl czyli 20 000 zl. mieli dobra prace.
    Jezeli chodzi o dziadka to jeden z uczestnikow tej dyskusji mowil cos o
    zaslugach wiec mu odpisalem ze ta rodzina tez ma zaslugi w walce o
    niepodleglosc. Nie prosze o ominiecie prawa i uchylenie sie od dlugu tylko o
    sprawdzenie czy wszystko przebiegalo zgodnie z prawem. Ale zaden z was nie
    potrafil zadac madrego pytania. Tylko przyczepil sie do dziadka nie
    doczytujac dokladnie dalaczego to napisalem.
    I dalej nie widzicie ze jestescie beznadziejni mam nadzieje ze nie jestescie
    prawnikami bo wam wspolczoje nauczcie sie pytac a nie krytykowac (i czytac)
    bo w przeciwnym razie to ja was nie widze w waszym fachu.
    Dziekuje calej liscie. Koniec tematu.

  • 23. Data: 2003-02-26 13:29:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lukasz" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > sprawdzenie czy wszystko przebiegalo zgodnie z prawem. Ale zaden z was nie

    Kolega mial racje. Nie umie Pan pytac..
    Takim tonem, to moze pan rozmawiac z prawnikiem, ktoremu Pan Duuuzo placi...
    Bo inny sie wkurzy i pojdzie.

    Boguslaw

  • 24. Data: 2003-02-26 13:47:34
    Od: d...@o...pl

    Pomijając aspekt zdroworozsądkowy i etyczny całej tej sprawy proponuję:
    - nabyć w drodze cesji (art. 509 i nast. kc) wierzytelność od banku aby nie
    doszło do postępowania egzekucyjnego (koszty);
    - ustalić _dokładnie_ w jakim trybie Skarb Państwa wszedł w posiadanie prawa do
    żądania odsetek. Może to być bardzo istotne w tej sprawie. Skarb Państwa jest
    dość elastyczny jeśli chodzi o egzekucję tego typu należności.

    Pzdr
    Darek

  • 25. Data: 2003-02-26 18:42:13
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> pisze w

    > Slyszalem, ale nie przyjmuja emigrantów :-( Poza tym nawet tam trzeba
    > splacac kredyty.

    Hehhe, dokladnie chyba zeby sie ladnie usmiechnac do szejka...

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 26. Data: 2003-02-26 18:42:33
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Lukasz" <p...@o...pl> pisze w news:b3dso3$qcq$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Oprocentowanie kredytu wynosiło wtedy 55%.

    To sie nazywa lichwa.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 27. Data: 2003-02-26 20:40:45
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    d...@o...pl wrote:
> [...]
    > żądania odsetek. Może to być bardzo istotne w tej sprawie. Skarb Państwa jest
    > dość elastyczny jeśli chodzi o egzekucję tego typu należności.

    hmmm... a nie ma szansy na przedawnienie większości z nich?

    KG

  • 28. Data: 2003-02-26 20:48:09
    Temat: wKF: Chcą zabrać DOM prosze o pomoc!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Lukasz wrote:
    [...]
    >+ bo wam wspolczoje nauczcie sie pytac a nie krytykowac (i czytac)

    Zrób coś dla mnie: przydziel sobie czekoladę/piwo/inny_podobnie_
    działający_srodek_do_100_gramów :) i przeczytaj własne posty,
    szczególnie pod kątem umiejętności zadawania pytań bez niepotrzebnej
    krytyki :]
    Dla jasności: nie jestem prawnikiem, w sprawie domu nie miałem
    nic do powiedzenia a "wKF" to "wKwestiiFormalnej" a nie "wKillFile".
    Chodzi wyłącznie o kłamstwo (statystyka) - czyli średnie
    samopoczucie grupowiczów :)

    pzdr, Gotfryd
    (który jest świadom że nikt niczyich postów czytać mu nie kazał :])

  • 29. Data: 2003-02-26 22:28:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "huski" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > To sie nazywa lichwa.

    Albo hiperinflacja :-)

    Pzdr.

    --
    Depi.

  • 30. Data: 2003-02-27 06:16:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wartom byś się z tym zapoznał może to dotyczyć twoich teściów.

    Rozporządzenie w sprawie umorzeń zadłużenia

    Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie umorzeń zadłużenia z tytułu
    przejściowego wykupienia odsetek od kredytów mieszkaniowych. Rozporządzenie
    wydano w związku z nowelizacją ustawy z 30 listopada 1995 roku o pomocy
    państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, refundacji bankom
    wypłaconych premii gwarancyjnych oraz zmianie niektórych ustaw

[...]

    Ustawa ta wprowadziła m.in. zmianę treści delegacji do wydania aktów
    wykonawczych, tak aby ich brzmienie spełniło wymogi Konstytucji RP. Jednym z
    tych aktów jest niniejsze rozporządzenie, które zastąpi rozporządzenie Rady
    Ministrów z 16 czerwca 1998 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu
    stosowania oraz sposobu rozliczenia umorzeń zadłużenia z tytułu
    przejściowego wykupienia ze środków budżetu państwa odsetek od kredytów
    mieszkaniowych.

    Wydany dokument nie zawiera żadnych zmian przepisów w stosunku do
    rozporządzenia RM z 16 czerwca 1998 roku. Jedyną zmianą jest rozszerzenie
    tytułu rozporządzenia.

    Zdecydowano, że rozporządzenie wejdzie w życie z dniem ogłoszenia. Nie
    spowoduje ono żadnych skutków finansowych dla budżetu państwa.

    Źródło : www.kprm.gov.pl

    Stan_Z