    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzura poczty w pracy
    Date: Fri, 07 Jun 2002 09:21:41 +0200

    rafal wrote:

    > przeczytaj co napisałem
    > IMHO nie jest ważne czy list został wysłany na adres firmy, waże do KOGO
    >
    > napisałem, że nie jest waż na jaki adres przychodzi list , ważne jest do
    > kogo, a Twój przykład
    > jest inny, dlatego że list jest adresowany do Firmy X
    > zobacz:
    > "> Firma X
    >
    > rozumiesz?
    >
    > jeśli jesteś na obozie letnim i ktoś wysyła Ci kartkę na adres ośrodka to
    > czy ośrodek ma prawa czytać Twoje listy???
    > bzdura
    >
    > rafal

    Tyle ze oboz letni nie okresla stosunku sluzbowego pomiedzy obozowiczem
    a organizatorem obozu.

    Problem jest wlasciwie trywialny.
    Najwazniejszy jest interes biznesu, czyli pracodawcy.
    A realizacja tego interesu to kontrola wszelkiej komunikacji pomiedzy
    firma a swiatem zewnetrznym.

    A zatem kontrola/nagrywanie rozmow telefonicznych, archiwizacja e-maili,
    kontrola wynoszonych dokumentow/materialow , czy monitoring video itp.

    Przypadki wywiadu gospodarczego prowadzone przez pracownika nie sa znow
    az tak rzadkie, a bywa i tak, ze pracownik jest zainteresowany
    przechwyceniem tajemnic firmy, aby podjac konkurencyjna dzialalnosc,
    przejac klientow firmy, zlecenia
    i zrozumiale ze firma powinna sie przed tym bronic i chronic
    i to fizycznie-skutecznie, a nie biernie, jedynie przez formalny zapis
    o zakazie konkurencji, czy obowiazku zachowania tajemnicy
    korespondencji.

    Zatem istotna jest nazwa domeny.
    Jezeli firmowa to korespondencja jest sluzbowa, jezeli prywatna
    u publicznych ISP, to nalezy takich sytuacji unikac, ze
    raz pracownik pisze list do cioci, a drugi raz do kontrahenta.

    Chociaz nic nie nalezy robic na sile, bo wiele osob nie ma dostepu do
    internetu w domu i zrozumiale , ze godzinami przeglada w pracy strony
    www, jakies obrazki i wiele firm na to dozwala, gdyz trudno za kazdym
    razem sprawdzac, czy oglada te wlasciwe obrazki, czy te niewlasciwe.

    Ale masz racje, ze nalezy te tematy omowic przed zatrudnieniem
    pracownika, aby uniknac niespodzianek i zaskoczenia.
    Mysle zatem nie ma co teoretyzowac, ale zobaczyc jak rozwiazano ten
    temat w najwiekszych korporacjach amerykanskich czy europejskich.

    Prosze przeslac mi liste wybranych korporacji na swiecie, to zapytam gdy
    znajde chwile czasu.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl