  • Data: 2002-11-07 14:36:39
    Temat: Re: Ceny netto są nielegalne? [Re: Ile place - ?]
    Od: " Nicek" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No więc tak:

    Łukasz J. <l...@i...pl> napisał(a):

    > Operatorzy nie łamią prawa.
    > Podają ceny rzeczywiste za swoje usługi (i to są pieniądze, które do nich
    > faktycznie wpływają). Nie wszyscy klienci są płatnikami VATu (więc podawanie
    > cen "brutto" byłoby dla nich wielce niewygodne - trudniej jest odliczyć 22%
    > niż doliczyć do ceny netto...).
    >
    > Praktyka ta jest całkowicie zgodna z Ustawą o Rachunkowości (proszę sobie
    > poszukać noweli np. na stronach kancelarii sejmu).

    Znalazłem ten przepis, który prawdopodbnie masz na myśli pisząc "Ustawa o
    rachunkowości".
    Jest to:

    USTAWA
    z dnia 29 września 1994 r.
    o rachunkowości.
    Dz.U.02.76.694
    (tekst jednolity)

    I co czytamy na samym początku:

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1. Ustawa określa zasady rachunkowości oraz tryb badania sprawozdań
    finansowych przez biegłych rewidentów.

    I ja się pytam - co ta ustawa ma wspólnego z cennikiem, który Era podaje klientom?

    --
    Z wyrazami uszanowania - N.