  • 1. Data: 2004-10-26 12:03:55
    Temat: Cennik na stronie internetowej
    Od: Krzysztof Gibas <k...@p...wp.pl.spam>

    Cześć!

    Czy takowy cennik zobowiązuje do czegoś firmę publikującą go, czy też
    nie ma żadnej mocy prawnej?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-10-26 12:17:43
    Temat: Re: Cennik na stronie internetowej
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gibas" <k...@p...wp.pl.spam> napisał w
    wiadomości news:clllgc.104.1@kg.opole.pl...
    > Cześć!
    >
    > Czy takowy cennik zobowiązuje do czegoś firmę publikującą go, czy też
    > nie ma żadnej mocy prawnej?

    Podlacze sie pod pytanie: czesto pojawiaja sie klauzulki na stronach ze
    "cennik nie jest oferta w znaczeniu kodeksu handlowego ..."
    Taka klauzulka na stronie rozumiem ze ma jakas moc prawna ?

    Poza tym - zalozmy ze ktos umiesci na stronie ceny i akceptuje w sklepie
    formy platnosci: gotowka, czek, karta , raty.
    Czy moze bez podania o tym informacji np. doliczac 3% wartosci (de facto ich
    oplate za obsluge platnosci karta) do ceny zakupy bez umieszcenia takiej
    informacji razem z cennikiem na stronie?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 3. Data: 2004-10-26 12:40:19
    Od: Krzysztof Gibas <k...@p...wp.pl.spam>

    On Tue, 26 Oct 2004 14:17:43 +0200, "DaMoN" <d...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Podlacze sie pod pytanie: czesto pojawiaja sie klauzulki na stronach ze
    >"cennik nie jest oferta w znaczeniu kodeksu handlowego ..."
    A co jeśli takiej klauzuli nie ma?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-10-26 14:35:46
    Od: scream <s...@...pl>

    DaMoN wrote:
    > Czy moze bez podania o tym informacji np. doliczac 3% wartosci (de facto ich
    > oplate za obsluge platnosci karta) do ceny zakupy bez umieszcenia takiej
    > informacji razem z cennikiem na stronie?

    nie może, jest to niezgodne z umowami które zawierają firmy od kart ze
    sklepami

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2004-10-26 20:59:05
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > nie może, jest to niezgodne z umowami które zawierają firmy od kart ze
    > sklepami

    Mowie o autentycznej sytuacji. Jednak sie tak dzieje.
    Jak sie oburzylem to uslyszalem , ze moge wybrac inny sklep (tu gosc mial
    racje bo sklep byl ... przecietny i znany z prostactwo-chamstwa).
    Gdzie w takim razie ich "zaatakowac" ?
    Federacja konsumentow ? Polcard ?

    P.S. Skad masz informacje dot. umowy miedzy sklepami a operatorem ?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 6. Data: 2004-10-26 21:06:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DaMoN" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplate za obsluge platnosci karta) do ceny zakupy bez umieszcenia takiej
    > informacji razem z cennikiem na stronie?

    Nie może. Po pierwsze wynika to z umowy sklepu z akceptantem. Po drugie,
    jeśli to są transakcje bez Twojego podpisu (w sieci) to gość naraża się na
    to, ze zakwestionujesz transakcję i za te 3% będzie to bardzo długo
    wyjaśniał.

  • 7. Data: 2004-10-26 21:09:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, DaMoN wrote:
    [...]
    >+ "cennik nie jest oferta w znaczeniu kodeksu handlowego ..."
    >+ Taka klauzulka na stronie rozumiem ze ma jakas moc prawna ?

    Jako mniemam wyklucza potencjalny zarzut klienta że "myślał".
    Czyli że został wprowadzony w błąd.

    >+ Poza tym - zalozmy ze ktos umiesci na stronie ceny i akceptuje w sklepie
    >+ formy platnosci: gotowka, czek, karta , raty.
    >+ Czy moze bez podania o tym informacji np. doliczac 3% wartosci

    Z ciekawości: możesz podać link ?
    A nuż gdzieś-tam jest dobrze ukryta informacja... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-26 21:54:19
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    > Z ciekawości: możesz podać link ?
    > A nuż gdzieś-tam jest dobrze ukryta informacja... :)

    Zerknalem na strone teraz - na glownej stronie otwieraja sie od razu
    cenniki. Przy cenach w sumie nawte nie jest napisane czy to brutto czy
    netto - tym bardziej nie ma zadnej klauzuli o rabacie ani o tym czy to
    oferta.

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 9. Data: 2004-10-27 08:26:48
    Od: scream <s...@...pl>

    DaMoN wrote:
    > Mowie o autentycznej sytuacji. Jednak sie tak dzieje.

    wiem o tym, i nalezy z tym walczyc, bo jest to bezprawne

    > Gdzie w takim razie ich "zaatakowac" ?
    > Federacja konsumentow ? Polcard ?

    Bezpośrednio w firmie, w której autoryzują karty. Polcard lub Ecard.
    Trzeba było sprawdzić na terminalu (jest tam też numer telefonu).

    > P.S. Skad masz informacje dot. umowy miedzy sklepami a operatorem ?

    Wystarczy zadzwonic do Polcardu/Ecardu i tam Ci powiedzą, że mam racje
    :) Ich umowy nie dopuszczają doliczania jakiejkolwiek kwoty za fakt
    płacenia kartą. Co więcej, nie jest to nawet dozwolone przez prawo, ale
    tu na upartego może to działać też w drugą stronę (wszystkie towary
    droższe o te 3%, a płacąc gotówką otrzymujesz stosowny rabat).