    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cech i wolontariat.
    Date: Wed, 27 Oct 2004 17:28:41 +0200

    On Wed, 27 Oct 2004, Pax wrote:
    [...]
    >+ Byc moze nie jasno napisaleM. Otorz Cech zobowiazal sie w umowie z ta Firma
    >+ do stworzenia grupy dzialajacej na zasadzie wolontariatu. Zas ta Firma dala
    >+ na potrzeby Grupy 900 zlotych. [...]
    >+ napisane ze te 900 zeta to dla Grupy. Czy my mozemy jako Grupa napisac sobie
    >+ statut bez jakiejs rejestracji w KRS i juz jako grupa podpisac umowe z
    >+ Cechem w ktroej zaznaczone bylo by ze dzialammy na zasadzie wolontariatu i
    >+ ze te 900 zeta to na bierzace potrzeby ???

    A, chodzi o to żeby to było na pokrycie KOSZTÓW działania "grupy", tak ?
    Czyli nie "dla grupy" a "na koszty związane z realizacją zadania" :)
    :)
    No to jak dla mnie "grupa" ma mało do gadania. Taki warunek zapisać
    mógł finansujący.
    I IMHO *oczywiście* Cech może w tym momencie rozliczać *wyłącznie*
    udokumentowane koszty... Przynosicie kwity (ew. opisane jeśli
    jakiś wydatek wymaga opisu - przy "doradztwie" zakup rolki
    papieru kancelaryjnego dziwny nie jest, ale paczki kleju :)
    stolarskiego i owszem: "na posklejanie krzesła" :)

    Zaznaczam że to moja "wizja".
    Jako osobnik zamieszanu w księgologię gospodarczą mogę mieć jakieś
    skrzywienie :] podatkologiczne, ale sądzę że "tak by wypadało".
    I przy założeniu że NIE prowadzicie własnej księgowości (bo to
    Cech wtedy "dostaje papiery i rozlicza", wy tylko kupujecie
    i używacie).
    Jak mają do was wpływać pieniądze "do samodzielnego rozliczenia"
    to bez rejestracji "stowarzyszenia bez DG" i rozliczania
    co najmniej CIT (ze zwolnieniem, czyli raz na rok) IMHO się nie da.
    Zapodaj groups.googlowi (i *.prawo :) oraz *.podatki) pytanie
    o "stowarzyszenie cit OR PODATEK OR podatki" :)

    pozdrowienia, Gotfryd