  • 1. Data: 2004-10-22 20:49:47
    Temat: Cech i wolontariat.
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Istnieje firma "X" istnieje grupa studentow istnieje Cech Rzemiosl.
    Firma X podpisuje umowe z Cechem na to ze Cech stworzy na zasadzie
    wolontariatu grupe studentow specjalizujaca sie w darmowym informowaniu
    spoleczenstwa o czyms tam nie wazne. Firma "X" przekazuje w umowie z Cechem
    na ten cel co miesiac 900 zlotych. Cech daje ogloszenie zbiera sie grupa 4
    osoby. Siadamy obradujemy i tu sie pojawia problem natury prawnej. Ta grupa
    ludzi musi stworzyc jakis statut do tego przeciez tez musi podpisac jaka
    umowe z Cechem w ktorej to bedzie zaznaczone ze Cech bedzie przekazywal te
    900 zlotych. Czy Ci ludzie moga sobie sami napisac statut nazwac sie grupa
    studencka i w formie umowy miedzy ta "grupa" uregulowac stosunek z Cechem?
    Czy te osoby musza gdzies sie rejestrowac ? Zakladac stowarzyszenie ?

    Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2004-10-25 10:48:46
    Temat: Re: Cech i wolontariat.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Pax wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy te osoby musza gdzies sie rejestrowac ? Zakladac stowarzyszenie ?

    A nie strzelacie ze zbyt grubej armaty ? ;)
    Nie wystarczy żeby Cech zawarł "normalną osobistą umowę zlecenia"
    ze wszystkimi 4 osobami ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-27 08:42:47
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

> [...]
    Cechem?

    > A nie strzelacie ze zbyt grubej armaty ? ;)
    > Nie wystarczy żeby Cech zawarł "normalną osobistą umowę zlecenia"

    A wez mi to wytlumacz jak chcesz okreslic status przewodniczacego, jak
    okreslic to ze Cech te 900 zlotych ma nam przekazac a nie przejesc czy tez
    przepic w trakcie swoich libacji ?

  • 4. Data: 2004-10-27 09:43:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Pax wrote:
    [...]
    >+ A wez mi to wytlumacz jak chcesz okreslic status przewodniczacego,

    Przeczytałem jeszcze raz pytanie.
    Coś mi nie pasuje: "na zasadzie wolontariatu". Jaki wolontariat jak
    ma być odpłatność ?? To jest IMHO "zwyczajna usługa"... nieodpłatna
    dla korzystających ale odpłatna dla realizatorów !
    Na czym status przewodniczącego ma polegać ?
    "Uzgadnianie podziału zadań" ?

    >+ jak
    >+ okreslic to ze Cech te 900 zlotych ma nam przekazac a nie przejesc czy tez
    >+ przepic w trakcie swoich libacji ?

    Przecież odniosłem się do umowy Cech-realizatorzy a nie Cech-finansujący.
    O to pytałeś (sprawdź !).
    Tak BTW: nie rozumiem jaka jest rola Cechu po drodze :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-27 14:11:57
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

> [...]
    > O to pytałeś (sprawdź !).
    > Tak BTW: nie rozumiem jaka jest rola Cechu po drodze :]

    Byc moze nie jasno napisaleM. Otorz Cech zobowiazal sie w umowie z ta Firma
    do stworzenia grupy dzialajacej na zasadzie wolontariatu. Zas ta Firma dala
    na potrzeby Grupy 900 zlotych. Teraz jest tak ty proponujesz zwykle
    deklaracje o wolontariacie z Cechem ale w takich deklaracjach nie jest
    napisane ze te 900 zeta to dla Grupy. Czy my mozemy jako Grupa napisac sobie
    statut bez jakiejs rejestracji w KRS i juz jako grupa podpisac umowe z
    Cechem w ktroej zaznaczone bylo by ze dzialammy na zasadzie wolontariatu i
    ze te 900 zeta to na bierzace potrzeby ???

  • 6. Data: 2004-10-27 14:28:39
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Wiesz co tak sobie mysle o tym co napisales. Bo wyjdzie na to ze Grupa nie
    bedzie tego robila w ramach wolontariatu tylko na zasadzie odplatnosci ? Te
    900 zlotych ?!?!!?? A tu chodzi o to zeby byl wolontariat i zagwarantowane
    900 zeta na prowadzenie bierzacej dzialalnosci. Sam juz nie wiem na jakiej
    to ma byc zasadzie

  • 7. Data: 2004-10-27 15:28:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Pax wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Cechem w ktroej zaznaczone bylo by ze dzialammy na zasadzie wolontariatu i
    >+ ze te 900 zeta to na bierzace potrzeby ???

    A, chodzi o to żeby to było na pokrycie KOSZTÓW działania "grupy", tak ?
    Czyli nie "dla grupy" a "na koszty związane z realizacją zadania" :)
    :)
    No to jak dla mnie "grupa" ma mało do gadania. Taki warunek zapisać
    mógł finansujący.
    I IMHO *oczywiście* Cech może w tym momencie rozliczać *wyłącznie*
    udokumentowane koszty... Przynosicie kwity (ew. opisane jeśli
    jakiś wydatek wymaga opisu - przy "doradztwie" zakup rolki
    papieru kancelaryjnego dziwny nie jest, ale paczki kleju :)
    stolarskiego i owszem: "na posklejanie krzesła" :)

    Zaznaczam że to moja "wizja".
    Jako osobnik zamieszanu w księgologię gospodarczą mogę mieć jakieś
    skrzywienie :] podatkologiczne, ale sądzę że "tak by wypadało".
    I przy założeniu że NIE prowadzicie własnej księgowości (bo to
    Cech wtedy "dostaje papiery i rozlicza", wy tylko kupujecie
    i używacie).
    Jak mają do was wpływać pieniądze "do samodzielnego rozliczenia"
    to bez rejestracji "stowarzyszenia bez DG" i rozliczania
    co najmniej CIT (ze zwolnieniem, czyli raz na rok) IMHO się nie da.
    Zapodaj groups.googlowi (i *.prawo :) oraz *.podatki) pytanie
    o "stowarzyszenie cit OR PODATEK OR podatki" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-27 17:00:40
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

> [...]
    > Zapodaj groups.googlowi (i *.prawo :) oraz *.podatki) pytanie
    > o "stowarzyszenie cit OR PODATEK OR podatki" :)

    W umowie jaka zawarla Firma X z Cechem jest napisane ze te 900 zeta jest na
    potrzeby grupy nie na potrzeby Cechu. Z tego co wnioskuje to trzeba tylko
    podpisac deklaracje o pracy na zasadzie wolontariatu a sprawy finansowe i
    ewentualne nieprawidlowosci przekazywac firmie X ??? Czy sie myle ???
    Natomiast co do kwot to umowic sie z kims z Cechu tak jak bylo to do tej
    pory ze my kupujemy i dajemy im faktury wystawione na Cech. Tylko jak miec
    na pismie od Cechu ze mamy do tej kasy pelen dostep ???

  • 9. Data: 2004-10-27 23:20:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Pax wrote:
    [...]
    >+ > Zaznaczam że to moja "wizja".
    [...]
    >+ W umowie jaka zawarla Firma X z Cechem jest napisane ze te 900 zeta jest na
    >+ potrzeby grupy nie na potrzeby Cechu. Z tego co wnioskuje to trzeba tylko
    >+ podpisac deklaracje o pracy na zasadzie wolontariatu

    ...nie znam się...

    >+ a sprawy finansowe

    IMHO nie... przecież macie *od Cechu* brać pieniądze i *Cechowi*
    dawać rachunki, coś żle rozumiem ? Oczywiście zakładając że NIE
    chcecie zakładać stowarzyszenia :)

    >+ i ewentualne nieprawidlowosci przekazywac firmie X ???

    ...IMHO tak :) - bo to "oni" a nie "wy" są "władni".

    >+ Czy sie myle ???

    :)

    >+ Natomiast co do kwot to umowic sie z kims z Cechu tak jak bylo to do tej
    >+ pory ze my kupujemy i dajemy im faktury wystawione na Cech. Tylko jak miec
    >+ na pismie od Cechu ze mamy do tej kasy pelen dostep ???

    Hm... "upoważnienie do zakupów w celu...na kwotę 900 zł miesięcznie" ?
    "Cech zobowiązuje się rozliczyć powyższe"...

    pozdrowienia, Gotfryd