    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CV a zachowanie tajemnicy
    Date: Mon, 6 Sep 2004 19:51:27 +0800

    In article <chhfjj$cla$1@inews.gazeta.pl>, Tomasz Rudziński wrote:
    > Pracowałem w pewnej firmie przez 3 lata. Wszystkie umowy były na dzieło i
    > każda z nich zawierała klauzulę "Strony zobowiązują się do zachowania w
    > tajemnicy postanowień niniejszej umowy". Mój "pracodawca" twierdzi, że w swoim
    > CV nie mogę się w takim razie chwalić ani tym jakie nazwy miały te projekty,
    > ani tym dla jakich firm te projekty były robione. Sytuacja jest dosyć
    > paranoidolna bo po tylu latach pracy mogę sobie tylko wpisać do CV, że

    Sytuacja nie jest paranoidalna, zdarza się bardzo często i ma zwykle
    bardzo racjonalne uzasadnienie.

    > pracowałem dla pewnej malutkiej firmy i to wszystko a tego jakie robiłem
    > projekty i dla kogo już nie.

    Wymieniasz projekty opisowo z adnotacją że były robione na zamówienie
    konkretnej firmy (waszego klienta). Możesz wspomnieć że były objęte
    klauzulą poufności. W referencjach podajesz namiary np. na swojego szefa
    który potwierdzi Twoje słowa.

    > Czy to co mogę a co nie wpisać do CV jest w jakiś sposób określone prawnie?
    > Czy mogę wpisać tam te rzeczy nie narażająć się na sprawę sądową?

    MZ jeśli były klauzule poufności to możesz się narazić na spore problemy
    głównie natury finansowej choć z drugiej strony dowiedzenie ewentualnych
    strat może być bardzo problematyczny.
    Jakbym miał Cię zatrudniać i znalazłbym w Twoim CV namiary na jakąś firmę
    dla której coś robiłeś, to kto wie czy bym sie z nimi nie skontaktował
    aby usłyszeć co myślą o Twojej pracy. A jak oni by mi powiedzieli że
    złamałeś ustalenia umowy to z całą pewnością bym Cię nie zatrudnił. To tak
    z pozasądowych efektów ubocznych.

    --
    Marcin