  • Data: 2012-05-19 01:14:44
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 May 2012, AZ wrote:

    > No to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z
    > podatków płaconych przeze mnie w paliwie piesi mają budowane przejscia?

    Dlatego, że droga zajmuje miejsce, po którym bez tej drogi
    piesi by sobie dali rady, a kierujacy pojazdami jakby mniej.

    Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni
    w czym problem - problemem jest "zawłaszczenie" miejsca pod ruch
    pojazdów.
    To nie piesi powoduja, że nie da się przejsc, "wolny plac"
    nie powoduje również, że nie da się po nim przejechać (a z
    p. widzenia pieszych, "wolny dla wszystkich" plac mógłby
    sobie być, większosc drogi jedni i drudzy poruszaliby się 5 kmph).
    Zabranie "wolnego placu" po to, żeby piesi nie byli równoprawni
    z pojazdami, jest tylko w drobnej czesci rekompensowane przez
    przejscia.

    pzdr, Gotfryd