  • 51. Data: 2011-03-07 19:26:58
    Temat: Re: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał

    > Chciałbym zobaczyć, bar który działa na kuchence elektrycznej...

    To że czegoś nie widziałeś nie znaczy że to nie istnieje.

  • 52. Data: 2011-03-07 19:54:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał

    > I najwyraźniej nie rozumiesz tego co czytasz.

    > Czy wreszcie przeczytałeś wskazany przeze mnie przepis?

    5. Instalacje gazowe zasilane gazem p?ynnym mog? by? wykonywane tylko w
    budynkach niskich.
    6. Zabrania si? stosowania w jednym budynku gazu p?ynnego i gazu z sieci
    gazowej.
    budynek niski (N) - to budynek o wysokości do 12m włącznie nad poziomem
    terenu.

    4. Instalacj? gazow? zasilan? gazem p?ynnym z indywidualnej butli,
    znajduj?cej si? wewn?trz budynku,
    stanowi butla gazowa, urz?dzenie redukcyjne przy butli, przewod z armatur?,
    kszta?tkami i innym
    wyposa?eniem, a tak?e urz?dzenie gazowe wraz z przewodami spalinowymi lub
    powietrzno-spalinowymi,
    je?eli stanowi? one element sk?adowy urz?dze? gazowych.

  • 53. Data: 2011-03-07 19:57:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > spalinowymi lub
    > powietrzno-spalinowymi,
    > je?eli stanowi? one element sk?adowy urz?dze? gazowych.

    Ke? Wklejasz to dla niego czy mi chcesz coś przekazać?

  • 54. Data: 2011-03-07 20:15:40
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 20:19, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Przyznaję sie pojechałem za daleko :)
    >
    > do 25 metrów może być gaz bez ograniczeń powyżej za zgodą
    > komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej.
    >
    > co nie zmienia faktu, że temacie źródłowym była mowa o barze z butlami w
    > budynku 11 pietrowym z kotłownią gazową na ostatnim piętrze:

    Trzeba zacząć od obejrzenia budynku i poczytania dokumentacji.
    Jeśli zakład jest w obrysie podstawy bloku właściciel może
    mieć problemy (co nie oznacza że sprawy nie idzie załatwić po
    jego myśli), jeśli co się często zdarza parter jest rozbudowany/
    poszerzony w stosunku do obrysu bloku gość pewnie z marszu
    załatwił samodzielność lokalu/budynku i przepisy ppoż dotyczące
    bloku jego nie obowiązują.
    Trzeba mieć wiedzę praktyczną a nie trzymać się jedynego
    znanego przepisu. :-)

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2011-03-07 20:39:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > Jeśli zakład jest w obrysie podstawy bloku właściciel może
    > mieć problemy (co nie oznacza że sprawy nie idzie załatwić po

    jak?

> [...]
    > bloku jego nie obowiązują.
    > Trzeba mieć wiedzę praktyczną a nie trzymać się jedynego

    jeśli wystaje i da sie go wydzielić jako oddzielny budynek (wymogi
    oddzielenia przegrodą o odpowiedniej odpornosci ogniowej to się da ..., ale
    teraz to sobie gdybamy...

    jesli jest w bryle to nie da się.

  • 56. Data: 2011-03-07 20:49:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    LOL!

    > jeśli wystaje i da sie go wydzielić jako oddzielny budynek (wymogi
    > oddzielenia przegrodą o odpowiedniej odpornosci ogniowej to się da

    To nie będzie oddzielny budynek a strefa pożarowa.

  • 57. Data: 2011-03-07 21:15:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > LOL!

    > To nie będzie oddzielny budynek a strefa pożarowa.

    a to dwa budynki sie nie moga wg ciebei stykać scianami? :)

  • 58. Data: 2011-03-07 21:18:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > a to dwa budynki sie nie moga wg ciebei stykać scianami? :)

    Pewnie że mogą. Ale opisaną metodą raczej nie da się przerobić jednego
    budynku na dwa przyległe.

  • 59. Data: 2011-03-07 22:34:15
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 21:39, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jeśli wystaje i da sie go wydzielić jako oddzielny budynek (wymogi
    > oddzielenia przegrodą o odpowiedniej odpornosci ogniowej to się da ...,
    > ale teraz to sobie gdybamy...
    >
    > jesli jest w bryle to nie da się.

    Też sie da. Jeśli ma osobne wejście to powiedział bym że sprawa jest
    dosyć prosta, jeśli wejście do lokalu jest przez klatkę schodową
    to możemy w ciemno przyjąć że lokal nie jest wydzielony i
    obowiązują go te same przepisy co cały blok.
    Ale do tego na co zwracałem uwagę trzeba znać dokumentację bloku
    a nie powoływać się tylko na przepisy budowlane.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2011-03-07 22:41:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > Ale do tego na co zwracałem uwagę trzeba znać dokumentację bloku
    > a nie powoływać się tylko na przepisy budowlane.

    obawiam sie że samo oddzielne wejscie nie wystarczy.

    przepisy mówia nie o lokalach tylko o budynku...