    From: "Marek" <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bron gazowa
    Date: Mon, 5 May 2003 21:09:35 +0200

    Użytkownik "Maciek Grochowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b966bc$hco$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ograniczenia co do posiadania broni
    > gazowej, mam namysli pistolet. czy sa potrzebne jakies zezwolenia itp. ??

    Dobrze zastanów się, czy naprawdę się tym potrafisz obronić. Bandyci są
    wyćwiczeni w różnych chwytach, możesz nawet nie zdążyć wyjąć tego pistoletu.
    Ponadto ty wyjmisz już pistolet, a bandzior ma broń ostrą, on może strzelić
    pierwszy- bo czy masz broń ostrą, czy pistolet gazowy można poznać dopiero
    po średnicy wewnętrznej lufy. Nie wiem, czy "dezodorant" nie będzie tu
    skuteczniejszy. Ale zastrzegam- nie jestem tu żadnym ekspertem- może poradź
    się jakiegoś znajomego policjanta lub.... chuligana. Wydaje Ci się dziwne ?
    Wyobraź sobie, mam całkiem sympatycznego sąsiada, ale ma różnych kolegów, w
    tym gościa, który siedział za jakieś pobicie. Kiedyś przyszedł do mnie (był
    lekko wypity) i koniecznie chciał mnie nauczyć, jak mam się bronić, gdyby
    ktoś mnie napadł. Trochę się bałem,że źle sobie obliczy i mi niechcący
    przyłoży (gostek miał jakiś- tam pas w karate) ale zaryzykowałem. I po tym
    "szkoleniu" przekonałem się, że w razie czego nie miałbym żadnych szans na
    wyjęcie czegokolwiek, a pistoletu zwłaszcza. Oczywiście nie oznacza to , że
    trzeba zrezygnować z bronienia się. Proble leży we właściwej ocenie
    sytuacji i własnych możłiwości w konkretnej sytuacji.
    Marek