  • 1. Data: 2003-05-05 17:18:46
    Temat: Bron gazowa
    Od: "Maciek Grochowski" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ograniczenia co do posiadania broni
    gazowej, mam namysli pistolet. czy sa potrzebne jakies zezwolenia itp. ??

    Pozdrawiam
    Maciek Grochowski

  • 2. Data: 2003-05-05 17:40:52
    Temat: Re: Bron gazowa
    Od: "Jack" <e...@w...pl>

    Maciek Grochowski wrote:
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ograniczenia co do posiadania broni
    > gazowej, mam namysli pistolet. czy sa potrzebne jakies zezwolenia
    > itp. ??

    Jedyny warunek to ukonczone 18 lat, podobnie jest z wiatrowkami
    gladkolufowymi. Taka bron to zaden problem do zdobycia, nawet poniezej
    wymaganego wieku.
    Jak to z bronia bywa nie polecam nosic, bo bedziesz uzywal za czesto ;)

  • 3. Data: 2003-05-05 18:25:32
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Maciek Grochowski wrote:

    >Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ograniczenia co do posiadania broni
    >gazowej, mam namysli pistolet. czy sa potrzebne jakies zezwolenia itp. ??

    Jeśli jest to ręczny miotacz gazu w kształcie pistoletu,
    nie trzeba mieć pozwolenia (art.11 p.6 ustawy).
    Jeśli jest to pistolet lub rewolwer gazowy będący
    bronią palną wyrzucającą z lufy gaz to wymagane jest pozwolenie.

    Szczegóły w 'ustawie o broni i amunicji':
    http://www.mswia.gov.pl/prawo/prawo_konc_3.html

    To samo w bardziej przystępnej formie:
    http://www.kwp.krakow.pl/wydzialy/pozwolenia_na_bron
    .htm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-05-05 19:09:35
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Grochowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b966bc$hco$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ograniczenia co do posiadania broni
    > gazowej, mam namysli pistolet. czy sa potrzebne jakies zezwolenia itp. ??

    Dobrze zastanów się, czy naprawdę się tym potrafisz obronić. Bandyci są
    wyćwiczeni w różnych chwytach, możesz nawet nie zdążyć wyjąć tego pistoletu.
    Ponadto ty wyjmisz już pistolet, a bandzior ma broń ostrą, on może strzelić
    pierwszy- bo czy masz broń ostrą, czy pistolet gazowy można poznać dopiero
    po średnicy wewnętrznej lufy. Nie wiem, czy "dezodorant" nie będzie tu
    skuteczniejszy. Ale zastrzegam- nie jestem tu żadnym ekspertem- może poradź
    się jakiegoś znajomego policjanta lub.... chuligana. Wydaje Ci się dziwne ?
    Wyobraź sobie, mam całkiem sympatycznego sąsiada, ale ma różnych kolegów, w
    tym gościa, który siedział za jakieś pobicie. Kiedyś przyszedł do mnie (był
    lekko wypity) i koniecznie chciał mnie nauczyć, jak mam się bronić, gdyby
    ktoś mnie napadł. Trochę się bałem,że źle sobie obliczy i mi niechcący
    przyłoży (gostek miał jakiś- tam pas w karate) ale zaryzykowałem. I po tym
    "szkoleniu" przekonałem się, że w razie czego nie miałbym żadnych szans na
    wyjęcie czegokolwiek, a pistoletu zwłaszcza. Oczywiście nie oznacza to , że
    trzeba zrezygnować z bronienia się. Proble leży we właściwej ocenie
    sytuacji i własnych możłiwości w konkretnej sytuacji.
    Marek

  • 5. Data: 2003-05-05 20:00:30
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba zrezygnować z bronienia się. Proble leży we właściwej ocenie
    > sytuacji i własnych możłiwości w konkretnej sytuacji.

    Ja noszę miotacz gazowy w kaburce przy pasku, drugi w kieszeni, trzeci w
    plecaku. Wiem, że wydobycie jednego zajmie mi 1-2 sekundy. A po za tym to
    raczej zapobiegam sytuacji... omijam grupki... nie jestem Szwarcenegerem,
    ale ubueram się tak, ze nie wiadomo kto ja jestem.

  • 6. Data: 2003-05-05 20:09:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek" <m...@f...onet.pl> niebacznie popelnil

    > Dobrze zastanów się...
    Jak dobrze liczę natłukłeś 1160 znaków (licząc spacje).
    Zechciałbyś wskazać, które z tych znaków są odpowiedzią na zadane
    pytanie, a moze wskazesz które chociaż trochę są na temat?

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2003-05-05 21:11:43
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zechciałbyś wskazać, które z tych znaków są odpowiedzią na zadane
    > pytanie, a moze wskazesz które chociaż trochę są na temat?
    Po co tyle liczenia i agresji...
    Z prawnego punktu widzenia odpowiedź była wcześniej. Nie jest problemem
    uzyskać zezwolenie na broń. Problemem jest umieć z niej skorzystać, a nie
    tworzyć sobie _niekiedy_ złudnego poczucia bezpieczeństwa. I o takim
    aspekcie pozwolenia na pistolet gazowy pisałem. Jaie będzie to
    bezpieczeństwo, musi odpowiedzieć sam starający się o broń. Jeżeli uważa, że
    mu pomoże- niech kupuje. Jeżeli za skuteczniejszy uzna "dezodorant" - niech
    kupi dezodorant. Problem jest szerszy niż prosta interpretacja zapisu ustawy
    o broni i amunicji.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2003-05-06 09:40:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek" <m...@f...onet.pl> popełnił 05 maj 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:b96k1r$qrb$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Po co tyle liczenia i agresji...
    Mój czytnik liczy-nie ja, niech liczy,
    Widzisz agresję w zarzucie że piszesz OT?
    > Nie jest problemem uzyskać zezwolenie na broń. Problemem jest umieć z
    > niej skorzystać,
    Zapewne i masz rację-ale pytającemu nie chodziło o luźne dywagacje na
    temat "broń palna a psychologiczno-taktyczne aspekty obrony"
    > Problem jest szerszy niż prosta interpretacja zapisu ustawy o broni i
    > amunicji.
    Masz rację. ICZT? Dalej OT.

    --
    pozdro