  • 1. Data: 2019-01-28 22:11:49
    Temat: Branie pożyczek na wygenerowany PESEL
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Mieszkanka Dolnego Śląska przez cztery lata okradała banki nie wychodzą z
    domu - twierdzi prokuratura. Korzystając z internetu, min. z tzw.
    ,,generatora numerów PESEL", wyłudzała bankowe pożyczki tworząc fikcyjne
    tożsamości kredytobiorców. Łącznie wyłudzić miała blisko 400 tysięcy
    złotych.

    Czytaj więcej:
    https://gk24.pl/okradala-banki-nie-wychodzac-z-domu-
    zarabiala-ponad-8-tys-zl-miesiecznie/ar/13829600#dom

    Zaczęło się w 2014 roku kiedy dostała 1000 złotych na dane osobowe swojej
    koleżanki. Potem posługiwała się zmyślonymi postaciami. Pomagał wspomniany
    już ,,generator". Znaleźliśmy taką stronę. Czytamy, że jest przeznaczona do
    ,,generowaniu numerów PESEL do celów testowych

  • 2. Data: 2019-01-29 00:13:20
    Temat: Re: Branie pożyczek na wygenerowany PESEL
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.01.2019 o 22:11, Karol pisze:

> [...]
    > już ,,generator". Znaleźliśmy taką stronę. Czytamy, że jest przeznaczona do
    > ,,generowaniu numerów PESEL do celów testowych

    ano, PESEL to przestarzały system, łatwy do wykradzenia tożsamości,
    przyszłość to biometryka, choć i tutaj też można wykraść tożsamość:)

    https://www.youtube.com/watch?v=vULkpDWa0D0

    IowaPublicTelevision
    Opublikowany 8 lis 2017
    IPTV's Terri Hale sat down with Frank Abagnale for a more in-depth
    conversation about his life, his career at the FBI and more ways to
    prevent becoming a victim of identity theft and cyber crime

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-01-29 03:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]

    >już ,,generator". Znaleźliśmy taką stronę. Czytamy, że jest
    >przeznaczona do
    >,,generowaniu numerów PESEL do celów testowych

    Ale co w tym dziwnego ?
    Przeciez wiadomo jak Pesel jest zbudowany i zadnego generatora nie
    trzeba.

    To raczej przyklad naiwnosci bankow ... i wiary w skan dowodu
    osobistego ?

    Po prostu ktos ten system sp*, czy moze raczej - nie wykorzystal
    mozliwosci.

    Od lat 90-tych powinien zostac udostepniony na zasadzie, ze wpisujemy
    imie, nazwisko, pesel, nr dowodu i dostajemy informacje:
    -taka osoba nie istnieje,
    -taka osoba istnieje
    -dowod jest skradziony.

    I moze jeszcze zdjecie z dowodu sie wyswietli.

    Mozna sie zastanowic nad adresem - trzeba wpisac, aby uzyskac dane,
    nie trzeba, czy mozna - i potwierdzi, ze to jest adres zameldowania.

    A moze po prostu to przyklad na statystyke.
    Pare sprytnych obywatelek ukradnie w ten sposob znacznie mniej niz
    uczciwi klienci wplaca odsetek, wiec nie ma sie czym przejmowac :-)

    Tzn bank nie musi, gorzej z obywatelem, do ktorego komornik przyjdzie,
    bo sie sądom nie chce sprawdzic danych w komputerze ...

    J.

  • 4. Data: 2019-01-29 07:26:58
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    W dniu 2019-01-29 o 03:25, J.F. pisze:

> [...]
    > -taka osoba istnieje
    > -dowod jest skradziony.
    >
    > I moze jeszcze zdjecie z dowodu sie wyswietli.

    ale to już jest udostępnione od dośc dawna tyle, że tylko swoje dane
    można oglądać podpisane swoim profilem zauwafnym ePUAP:
    https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/spr
    awdz-swoje-dane-w-rejestrze-dowodow-osobistych

    wystarczy tylko nadać uprawnienia oglądania tych danych innym,

    albo tak jak w
    https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/
    widziałem opcję, że można dać dostęp do swojego profilu podatnika osobom
    trzecim wpisując jej PESEL.

    > Mozna sie zastanowic nad adresem - trzeba wpisac, aby uzyskac dane, nie
    > trzeba, czy mozna - i potwierdzi, ze to jest adres zameldowania.

    tu może być problem z pisownią ulic.

    https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katal
    og-spraw/opis-uslugi/udostepnienie-danych-osobowych-
    ze-zbiorow-meldunkowych-zbioru-pesel-oraz-ewidencji-
    wydanych-i-utraconych-dowodow-osobistych

    za 31 zł udostępniają dane z rejestrów praktycznie każdemu kto ma ku
    temu interes prawny i wiarygodnie to udokumentuje, a osoba której dane
    dotyczą wyrazi na to zgodę.

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2019-01-29 19:21:45
    Od: "n" <...@...e>

    Po co "generator" skoro wystarczy dowolna księga wieczysta lub KRS?
    IMHO w KW nie powinno być Peselu.

  • 6. Data: 2019-01-30 14:26:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 19:21:50 UTC+1 użytkownik n napisał:
    > Po co "generator" skoro wystarczy dowolna księga wieczysta lub KRS?
    > IMHO w KW nie powinno być Peselu.

    W KRS już nie ma, przynajmniej dla osób z zarządu spółek - a pamiętam, ze kiedyś był.
    Ale w KW jest jak najbardziej, do tego masz adres i imiona rodziców.

  • 7. Data: 2019-01-30 14:30:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > W KRS już nie ma, przynajmniej dla osób z zarządu spółek - a pamiętam, ze kiedyś
    był.
    > Ale w KW jest jak najbardziej, do tego masz adres i imiona rodziców.

    ujawnianie PESEL to murowana kradzież tożsamości, czas na biometrykę, o
    tym mówi Frank Abagnale:)

  • 8. Data: 2019-01-30 15:02:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 19:21:50 UTC+1 użytkownik n napisał:
    > Po co "generator" skoro wystarczy dowolna księga wieczysta lub KRS?
    > IMHO w KW nie powinno być Peselu.

    A w KW masz PESELE?
    Bo przed chwilą do jednej z ksiag zajrzałem i w dziale własność jest tylko imię
    nazwisko imiona rodziców

  • 9. Data: 2019-01-30 15:06:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.01.2019 o 15:02, Kris pisze:

    > A w KW masz PESELE?
    > Bo przed chwilą do jednej z ksiag zajrzałem i w dziale własność jest tylko imię
    nazwisko imiona rodziców

    od czasu wejścia RODO w życie podawania imion jest zabronione, KW za
    dużo zdradza prywatnych danych:)

  • 10. Data: 2019-01-30 17:09:34

    W nowych sa (niestety), w starych moze nie byc.

    -----