  • Data: 2006-09-18 18:00:20
    Temat: Re: Bramki na linii kas w hipermarkecie
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <jasko_bartnik@

    > Jak najbardziej. Te barierki sa na tyle male, ze mozna je ominac ... bez
    > przeskakiwania i przeciskania sie ... dodatkowo chyba ten znak stosowany
    > przez markety na wzor znaku drogowego dotyczy pojazdow ... kupujacy z
    > koszykiem pojazdem chyba nie jest.

    No to sie roznimy w uwazaniu. Jednoczesnie, kupujacy z koszykiem spokojnie
    nie wyjdzie w tym miejscu.
    Uwazasz wiec, ze to zle, iz zamyka sie dowolnosc przejscia, wyjscia z
    marketu, no bo nie idzie o znak tam umieszczony, przeciez? Mozna tam
    przyczepic znak idacego czlowieka z przekresleniem...
    Dla mnie jest to sprawa czysto porzadkowa, dla Ciebie - problem.
    Ja do takich sytuacji podchodze tak: stawiam sie na miejscu drugiej strony -
    w tym wypadku, np. szefa marketu i zastanawiam sie, z jakiego powodu
    chcialbym tak wlasnie urzadzic ruch ludzi... Nie mam pojecia, czy istnieje
    cos takiego jak regulamin ruchu w markecie, ale z pewnoscia bym cos takiego
    stworzyl i wywiesil, gdzie potrzeba.
    Mysle takze, ze teren marketu nie jest terenem publicznym, ale prywatnym i
    to wlasciel marketu ustala prawa porzadkowe tamze, a czlowiek wchodzacy na
    ten teren przez aklamacje przyjmuje zasady tam panujace.

    Podobnie widze zasady ruchu na placu parkingowym przy markecie. Slyszalem,
    ze nie obowiazuje tam prawo o ruchu drogowym. Jesli tak, to czemu - znow,
    przytlaczajaca wiekszosc - stosuje sie do umieszczonych tam znakow?
    Oczywiscie, znajdzie sie grupka bezmyslnych, ktorzy beda parkowali wozy pod
    znakiem dla niepelnosprawnych. Jednakze te wszystkie strzalki, oznaczenia,
    linie sa tam tylko i wylacznie w celach porzadkowych.

    Demokratyczna wolnosc nie oznacza, ze mozna robic wszystko, ze nie bedzie
    sie ponosic konsekwencji swoich czynow oraz nie zwalnia z myslenia.

    To tyle, co chcialem powiedziec w tej sprawie.

    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl