    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zgody pracodawcy na urlop w okresie wypowiedzenia
    Date: Tue, 20 Apr 2004 10:10:16 +0200

    On Tue, 20 Apr 2004, Arek Margraf wrote:

    >+ > >+ A co ma planowanie do tego !?
    >+ >
    >+ > A to, że pracodawca musi lub nie wskazać uzasadnienie.
    [...]
    >+ To moze bys jednak odpowiedzial na pytanie Bernarda

    Najwyraźniej stwierdziłem że "mało danych", nie widać ? ;)

    >+ i powiedzial co plan urlopu ma do tego.

    A tyle, że pracodawca *powinien* podać powód dla którego
    odstępuje od planu.
    Jeśli urlop nie mieścił się w planie to Bernard nie ma ŻADNEGO
    punktu zaczepienia o "urlop którego by chciał". Może odpuścić
    sobie wręcz zgłaszanie się z pretensjami.
    *Czy* może cokolwiek wywalczyć jeśli urlop *był* w planie
    tego nie wiem, nie będę się spierał z wnioskiem że "nic".
    Jak dla mnie różnica istotna: jeśli urlop nie był w planie
    to odpowiedź ZNAM i jest NEGATYWNA. Najprawdopodobniej
    tak było - ale to Bernard tylko może wyjaśnić.

    >+ W sumie plan urlopu nikogo do niczego nie zobowiazuje. !?

    Do *zmiany planu* zobowiązuje jeśli plan się zmienił :] !
    Oczywiście wiadomo że pracodawca na ogół nie będzie miał
    problemów ze wskazaniem "zmieniam plan bo...", tak że praktyczna
    różnica żadna (oczywiście).
    Formalna różnica jest taka, że jeśli to nie był okres "planowy"
    to Bernardowi się w myśl przepisów nie należy nic, ani dobre słowo
    od pracodawcy (w postaci wyjaśnienia): "nie bo nie" i już :],
    w przeciwnym przypadku - wręcz przeciwnie: "nie bo...[dowolny
    powód]" !
    Sądzę że z braku dobrego słowa (tj. wyjaśnienia) i tak nic nie
    zwojuje, ale ma do niego *prawo* :) Jeśli masz na myśli że pewnie
    mu na wyjaśnieniu nie zależy... no cóż, zgoda. Nie znam podstawy
    prawnej do domagania się czegokolwiek z braku powiadomienia
    o zmianie plany urlopów - jakiś wyrok by się przydał.

    pozdrowienia, Gotfryd